به گزارش ایرنا، محمدرضا اللهیار روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این ابر سازه های فوق سنگین (جرثقیل کانتینری کشتی به ساحل) که 10 سال پیش در یال جنوبی ترمینال 2 کانتینری بندر شهید رجایی استفاده شده بود، قرار شد به یال شرقی منتقل شود تا از ظرفیت های این بخش نیز به نحو احسن استفاده شود.
وی بیان داشت: با توجه به این که گنتری کرین ها از نظر جثه و وزن، ابر سازه محسوب می شوند، جابه جایی آنها از ساحل به روی کشتی و تخلیه در( یال ) شرقی بندر شهید رجایی در یک شرایط آب و هوایی خاص، پایش وضعیت جزر و مد و حتی بحث های مربوط به سازه اسکله ها و با محاسبات دقیق مهندسی صورت گرفت تا سازه های زیر سطح اسکله دچار کمترین تنش و اضافه بار مواجه شود.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این که عملیات جانبی و تکمیلی عملیات جابجایی گنتری کرین ها باقی مانده است، اظهار داشت: با پایان این عملیات، کار آزمایش و کنترل مجدد سازه جرثقیل ها، کنترل بهره برداری و سایر آزمون های مهندسی انجام می شود که به یک بازه زمانی نیاز دارد.
وی گفت: با انتقال این جرثقیل ها به یال شرقی، امکان بهره برداری از این بخش مهیا خواهد شد و بر اساس قراردادهایی که بین سازمان بنادر و شرکت های بخش خصوصی اپراتور منعقد شد و با ورود تجهیزات جدید و جابجایی جرثقیل های قبلی به زودی شاهد بهره برداری کامل از ترمینال 2 کانتینری بندرشهید رجایی خواهیم بود.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهارداشت: مقدمات این عملیات و انجام محاسبات مربوط به روش های انجام کار از 6 ماه پیش کلید خورد و در دوره زمانی کمتر از 2 ماه اخیر نیز عملیات جابجایی جرثقیل ها طی یک کار شبانه روزی فشرده آغاز شد.
اللهیار ادامه داد: پس از ورود 12 دستگاه گنتری کرین جدید به بندر شهید رجایی، هم اکنون مونتاژ آنها در مرحله پایانی کار قرار دارد و مدنظر است که این تجهیزات در یال های جنوبی و غربی ترمینال دوم کانتینری بندر شهید رجایی مستقر شود.
وی در پایان با قدردانی از تلاش های شبانه روزی دست اندرکاران به ویژه کارکنان مجتمع بندری شهید رجایی ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک در قالب یک مراسم رسمی و با حضور مدیران ارشد کشور، شاهد افتتاح رسمی و تحویل گنتری کرین ها به شرکت های ترمینال اپراتور ایرانی به عنوان بهره بردار باشیم.
به گزارش ایرنا، بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی هم اکنون با 18 دستگاه جرثقیل غول پیکر (گنتری کرین) برای تخلیه و بارگیری کانتینری و 40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
این بندر مهم و راهبردی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.