به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی روز چهارشنبه در دیدار با هیات فرهنگی وزارت کشور افزود: ثبت اسناد تاریخی ایران در زمان جنگ تحمیلی با فرمان رهبر فرزانه انقلاب و توسط دولت و وزارت کشور در حال پیگیری است و باید برای ثبت وقایع هرمزگان نیز در آن زمان از تمام توان استفاده کرد.
وی بیان داشت: اداره کشور در زمان بحرانی جنگ امری دشوار بود که می توان از فعالیت ها و اقدامات سازنده مدیران آن زمان بهره گرفت تا تصمیماتی به مراتب بهتر و کاربردی تر صورت گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان به نقش تاثیرگذار استان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهارداشت: هرمزگان علاوه بر تامین نیازهای جبهه و پشتیبانی از آن، در اعزام رزمندگان به مناطق جنگی و درگیری دریایی با دشمن نقش گسترده و مهمی را ایفا کرده که به درستی منعکس و منتشر نشده است.

**بانک اطلاعاتی ویژه مدیران و کارمندان رزمنده هرمزگان تشکیل شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: بانک اطلاعاتی ویژه مدیران و کارکنان رزمنده استان در دوران جنگ تحمیلی تشکیل و خاطرات آن ها را به صورت شفاهی تهیه و تنظیم شود.
اکرمی افزود: می توان با تهیه این بانک اطلاعاتی پای خاطرات این افراد نشست و تاریخ کاملی از زمان جنگ را برای نسل آینده نگارش کرد.
وی اظهارداشت: خاطرات شفاهی می تواند تجربه های رزمندگان را در زمان جنگ به تصویر کشید و خود روایتگر تاریخ یک مقطع زمانی در یک منطقه جنگی یا پشتیبانی باشد.
معاون استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: استفاده از تمامی اسناد و مدارک دولتی شامل طبقه بندی شده و غیر اداری در دوران جنگ هشت ساله می تواند در ثبت کامل وقایع و تصمیم های دولت برای اداره کشور در آن دوران موثر باشد.
وی تاکید کرد: نباید از نقش سایر قشرهای تاثیرگذار جامعه در هشت سال دفاع مقدس نیز غافل شد، زیرا روحیه جهادی و فداکاری آن زمان موجب رقم زدن نتیجه جنگ نابرابر به نفع ایران شد.
استان هرمزگان دارای یکهزار و 200 شهید، پنج هزار جانباز و 340 آزاده از دوران هشت سال دفاع مقدس است.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.