به گزارش ایرنا «حیدر خسروی» روز پنجشنبه با حضور در دفتر ایرنا به مناسبت روز خبرنگار، افزود: خمین نخستین منطقه در استان مرکزی است که سال گذشته اقدام به راه اندازی موکب در کربلا کرد و امسال نیز به عنوان پیشگام این اقدام با برپایی موکب ویژه بانوان فعالیت دارد.
وی اظهارداشت: سه موکب امسال برای اسکان زائران اربعین حسینی از این شهرستان در کربلای معلی برپا می شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین گفت: ظرفیت خدمات رسانی روزانه هر موکب برای 2 هزار نفر است و همزمان با آیین پیاده روی بزرگ اربعین دایر می شوند.
خسروی ادامه داد: 100 نفر عوامل اجرایی برای ارائه خدمات در این موکب ها به زائران به عراق اعزام می شوند که در قالب گروه های پنج نفره اعزام می شوند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین ادامه داد: سهمیه تکلیفی بازسازی عتبات عالیات در بهار امسال برای خمین 400 میلیون ریال تعیین شده بود و در حوزه مشارکت مردمی 530 میلیون ریال معادل 32 درصد بیش از سهمیه تکلیفی به بازسازی عتبات عالیات کمک شد.
خسروی افزود: سهمیه تکلیفی امسال خمین برای بازسازی عتبات عالیات یک میلیارد و 600 میلیون ریال است.
رئیس عتبات عالیات خمین تصریح کرد: پیش بینی می شود مردم خمین تا پایان امسال 2 میلیارد ریال برای کمک به بازسازی عتبات عالیات اهدا کنند.
خسروی با اشاره به طرح گره های آسمانی ادامه داد: در طرح شفاعت و گره های آسمانی 300 بافنده قالی در خمین برای کمک به بازسازی عتبات عالیات اعلام آمادگی کردند و کارگاه های خصوصی نیز بافت یک تخته قالی را متعهد شدند.
وی ادامه داد: سه تخته فرش به ارزش 450میلیون ریال توسط بافندگان خمین در قالب طرح شفاعت وگره های آسمانی بافته شده است.
رئیس ستاد عتبات عالیات اظهار داشت: 10 نیروی متخصص از خمین برای ساخت صحن حضرت زهرا(س) و بازسازی کربلا و نجف اعزام شده است.
خسروی با تبریک روز خبرنگار گفت: رسالت اصحاب رسانه در فرهنگ سازی و انتقال ایده و اطلاعات سنگین است و این قشر سرمایه مهمی برای کشور محسوب می شوند.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت در فاصله 61 کیلومتری از اراک قرار دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.