«عبدالحسین محمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان ساوه با تشکیل 16 فقره پرونده و خارج کردن 6 هزار و 75 راس دام بیشترین و شهرستان های اراک و زرندیه به ترتیب رتبه دوم و سوم خروج دام های غیرمجاز را از مراتع استان داشته اند.
وی خاطر نشان کرد: این دام ها از استان های قم و تهران به مراتع این استان وارد شده بودند که پس از شناسایی با آن ها برخورد شد.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 2 میلیون هکتار مرتع در استان مرکزی وجود دارد که بیش از یک میلیون و 900 هزار راس دام شامل سه برابر ظرفیت مراتع در این اراضی چرا می کنند.
محمدی ادامه داد: معیشت 37 هزار خانوار در استان مرکزی وابسته به مراتع است و برای حفظ و حراست از این عرصه ها برخورد با دام های غیر مجاز و فاقد پروانه چرا در دستور کار اداره کل منابع طبیعی استان قرار دارد.
وی، چرای غیر مجاز دام را از عوامل اصلی تخریب مراتع دانست و گفت: 410 فقره طرح مرتعداری تاکنون با هدف مدیریت پایدار در استان مرکزی تهیه شده است.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن این عرصه ها منابع طبیعی است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.