به گزارش ایرنا، عابد حقدادی عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: قهرمان پروری در رشته های مختلف ورزشی به عنوان برنامه اولویت دار در این استان دنبال می شود.
وی بیان کرد: ستاد بازی های آسیایی استان مرکزی پس از تشکیل اردوهای تخصصی در کشور تشکیل شده و از ابتدا 36 ورزشکار این استان در این اردوها حضور داشتند که شمارشان اکنون به 15 نفر رسیده است.
وی توضیح داد: پیش بینی می شود که 10 نفر از این نخبگان ورزشی به عنوان نمایندگان جامعه ورزش استان مرکزی در بازی های آسیایی حضور یابند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: شمار نمایندگان ورزشی این استان در بازی های آسیایی گذشته چهار نفر و در ادوار قبل یک نماینده بوده است.
حقدادی اظهار داشت: پیش بینی شده در بازی های پارا آسیایی نیز هفت تا 10 ورزشکار از این استان حضور پیدا کند.
وی گفت: قهرمان پروری کاری دیر بازده است و توفیق های حاصله ناشی از تلاش های سال های گذشته است و امید است این مهم روز به روز افزایش یابد.
وی بیان کرد: سرانه ورزشی استان مرکزی در بخش خصوصی و دولتی، روباز و سرپوشیده 86 صدم مترمربع است که کمترین آن مربوط به شهرستان ساوه و بیشترین در شهرستان های آشتیان و تفرش است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: 111 طرح ورزشی نیمه کاره در این استان وجود دارد که در 2 ماه گذشته 47 پیمان نامه برای تکمیل آن ها منعقد شده است.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در سخنرانی پیش از دستور صحن علنی گفت: تشکیل کمیته آسیب شناسی و ممیزی فرآیندها به منظور شفافیت بیشتر در فعالیت های شهرداری امری ضروری است.
کاوه فلک افلاکی افزود: بر اساس ماده 73 قانون شوراها، رئیس شورا موظف است چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند، موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر دهد.
وی بیان کرد: کمیته آسیب شناسی و ممیزی فرآیندها، شناخت درستی از روند اجرای امور در شهرداری و سازمان های تابعه به دست خواهد آورد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: این کمیته دارای جایگاه مستقل و خارج از سازمان شهرداری است و اعضای آن توسط نمایندگان منتخب مردم در شورا و از میان مشاوران و معتمدان انتخاب می شوند و براساس سیستم نوین مدیریت، نسبت به ممیزی و آسیب شناسی اجرای فرآیندها اقدام و نتیجه آن را در قالب گزارشی در اختیار اعضای شورای شهر قرار می دهند.
وی عنوان کرد: پس از تایید اکثریت اعضا در آخرین نشست صحن رسمی نخستین سال شورای پنجم اراک با حضور رسانه ها نتایج این ممیزی ارایه خواهد شد.
دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در سخنرانی پیش از دستور این شورا گفت: هرگاه سخن از پارلمان می شود، پارلمان ملی یا مجلس و پارلمان های محلی یا شوراها در دایره اظهارات قرار می گیرد.
فرزانه رحمتی افزود: وکیل الدوله بودن نمایندگان از خصوصیات پارلمان ملی است که متناظر این بحث در مورد پارلمان های محلی با موضوع شورای شهر شهرداری وجود دارد که در این راستا چالشی برای برخی اعضای لیست امید به عنوان منتقدان شهردار از ماه های گذشته وجود دارد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: افراط گرایان باید بدانند مردم اراک از منتخبان خود در پارلمان محلی می خواهند که اعضای شورای شهر باشند و باید عملکرد مدیریت شهری را با دقت ارزیابی کنند.
رحمتی اظهار داشت: هرگاه به انتقاد از عملکرد شهردار یا برخی زیرمجموعه های شهرداری پرداخته می شود و یا به وظایف نظارتی عمل می شود، عده ای آن را سنگ اندازی می نامند و یا با شایعه سازی بی اساس، ایراد و اتهامات واهی وارد می کنند یا با تعارف های عجیب و غریب می کوشند تکالیف نظارتی شورا را کمرنگ کنند.
وی گفت: منافع شهر از هر چیزی مهمتر است و برای دستیابی به رشد و توسعه شهری باید نقد منصفانه، ارزیابی عمالکردها و حرکت های چهادی پیوسته انجام شود.
دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: برآیند زحماتی که در حوزه مدیریت شهری شده باید برای مردم ملموس و قابل قبول باشد و به صورت زیربنایی و اصولی توسعه شهری را به پیش ببرد.
رحمتی تصریح کرد: بحث استقلال مناطق شهرداری به علت اجرای ناقص و نبود مدیریت صحیح بر این موضوع نیازمند بازنگری است.
وی گفت: آهنگ برگزاری تشریفات مناقصه های پیمانکاری در معاونت ها و سازمان های زیرمجموعه شهرداری کند است و این در حالی است که چهار ماه از همر مفید عمرانی امسال می گذرد.
دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: پرداخت مبالغ تقاطع های غیرهمسطح به صورت نقدی و بخشی در قالب تهاتر باید صورت گیرد که بنابر اطلاعات موجود، مهلت نقدی پرداخت به اتمام رسیده و بازنگری در این حوزه ضروری است.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: خرید اتوبوس های سازگار با محیط زیست هنوز محقق نشده است.
رحمتی خواستار ارزیابی موثر طرح ٥٨ متری (55 متری) و تعیین تکلیف نهایی آن شد.
وی تصریح کرد: مقوله جذب سرمایه گذار در موضوعات شهری و رفع مشکلات مالی شهرداری باید به شکل کارشناسی و جدی دنبال شود و مشکلات مالی موجود در شهرداری نیازمند رسیدگی فوری است.
وی بیان کرد: تحویل نشدن به موقع شهرک خوردو، بلاتکلیفی پروژه آفتاب، پل نیمه کاره شهید صیدی، شب های نورانی اراک، پیاده راه شدن قسمت هایی از مرکز شهر و ساماندهی بافت تاریخی از طرح هایی اسن که باید با دقت ارزیابی شود و مدیریت شهری در قبال ان ها پاسخگویی کند.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک تاکید کرد: فلسفه وجودی شورای شهر نظارت اصولی در مدیریت شهری است و مردم می خواهند منتخبان شورایی در پارلمان محلی چشم و گوش آنان باشند و این مهم به معنای سنگ اندازی نیست.
کمک 155 میلیون ریالی از محل ماده 16 به هیات والیبال و 96 میلیون ریالی از محل این ماده به هیات فوتبال اراک امروزدر نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک مصوب شد.
تفریغ بودجه سه ماه اول سال 96 سازمان عمران شهرداری اراک به مبلغ 182 میلیارد ریال، صدور برگ راهنمای ساخت املاک قول نامه ای منطقه سه و افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی برای سرویس های مدارس شهرستان اراک، از دیگر مصوبات این نشست بود.
80 هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی در استان مرکزی فعالیت دارند که حدود 63 نفر آنان مربوط به شهرستان اراک است.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.