محمدی محمدی روز پنج شنبه در شورای آموزش و پرورش خمین افزود: این میزان اعتبار برای تکمیل 2 طرح مدرسه سازی در حال ساخت، تکمیل پژوهش سرای دانش آموزی و تعمیر، بازسازی و تجهیز مدارس نیاز است.
وی اظهارکرد: این شهرستان در سال تحصیلی جدید با کمبود فضای آموزشی و 110 معلم مواجه است به طوری که در مدارس منطقه جنوب و جنوب شرقی خمین به علت ساخت شهرک ها و ساختمان های بلند مرتبه با تراکم جمعیت رو به رو است.
وی ادامه داد: تراکم جمعیت در این شهرستان نامتوازن است چراکه شهرک های تازه تاسیس به شکل عمودی پیشرفت کردند و زیرساخت های رفاهی، خدماتی و آموزشی در این مناطق در حد انتظار نیست.
مدیر آموزش و پرورش خمین اظهارکرد: این مناطق با کمبود کلاس درس مواجه هستند و اغلب ترکیب جمعیتی ساکن در این شهرک ها نیز جوان با نرخ باروری بالا هستند و نیاز است که تقویت زیر ساخت های آموزشی در این مناطق به صورت کارشناسی دیده شود.
محمدی گفت: مجموعه مسکن مهر خمین با ساخت 3 مدرسه 12 کلاسه نیاز دارد و در مرکز شهر نیز به دلیل مهاجرت روستاییان و ساکن شدن در این مناطق، تراکم جمعیت دانش آموزی بالا رفته و معضل کمبود فضای آموزشی محسوس است.
محمدی بیان کرد: 2 مدرسه در مرکز شهر با تراکم جمعیت دانش آموزی بالا و موج متقاضیان برای ثبت نام مواجه است که برای حل این معضل قرار است این فضاهای آموزشی 2 شیفته شود.
دبیر شورای آموزش و پرورش خمین در ارتباط با کمبود معلم برای سال تحصیلی جدید گفت: 110 کلاس در طرح مهر بدون معلم است.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: باید بانک اطلاعاتی مدارس و طرح های آموزشی خمین همراه با مشکلات و نیازها تهیه شود تا با اولویت بندی در تخصیص اعتبار سرعت بگیرد.
احمد طهرانی افزود: طرح هایی که در اولویت قرار می گیرند از محل اعتبارات نفت و گاز تامین اعتبار خواهند شد و بقیه طرح ها برای رفع نواقص و کمبودها از محل های دیگر تامین اعتبار می شوند.
وی ادامه داد: امسال 10 درصد اعتبارات شهرستان به بخش آموزش و پرورش اختصاص یافته و امید است با تخصیص اعتبار و کمک های خیران مشکل کمبود فضای آموزشی خمین کاسته شود.
وی اظهار کرد: 2 شیفت شدن مدارس مرکز شهر خمین روی کیفیت آموزشی اثر نامطلوب دارد.
طهرانی بر تخصصی شدن مدارس تاکید کرد و گفت: 50 درصد مدارس خمین تخصصی شده است و برای افزایش کیفیت آموزشی بایستی همه مدارس تخصصی شوند.
18 هزار و 500 دانش آموز در خمین مشغول به تحصیل هستند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.