احمد عروجی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان نسبت به 2 سال گذشته حدود چهار برابر افزایش یافته است و از 45 هکتار به 172 هکتار رسیده است.
وی اظهارکرد: تغییر الگوی کشت و تولید محصولات کم آب نظیر گل محمدی و زعفران در سال های اخیر به دلیل پدیده خشکسالی با استقبال کشاورزان این شهرستان رو به رو شده است.
عروجی بیان کرد: پیش بینی می شود که 338 تن گلبرگ تر تا نیمه خرداد از عرصه های زیرکشت این محصول برداشت و بیش از 50 هزار لیتر گلاب از آن استحصال شود.
وی گفت: هر هکتار زمین های گل محمدی در خمین یک اشتغال پایدار فراهم کرده ضمن اینکه در فصل برداشت در هر هکتار 20 نفر روز به مدت یک ماه مشغول به کار می شوند.
رئیس تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خمین نیز گفت: کوهپایه ای و کوهستانی بودن خمین و هوای به نسبت معتدل، شرایط ویژه ای را برای پرورش گل محمدی این خطه به وجود آورده است.
عروج اضافه کرد: گلزارهای گل محمدی اغلب در شهابیه، قورچی باشی، لیلیان و مناطق حومه ای خمین است.
وی گفت: راه اندازی کارگاه های فرآوری این محصول، سرمایه گذاری اصولی با سودآوری و ایجاد فرصت های شغلی در منطقه است.
عروجی گفت: سرمایه گذارانی که تمایل داشته باشند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند از تسهیلات و حمایت‌های دولتی برخوردار می شوند.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی و در همسایگی محلات از نظر تولید، تنوع و کیفیت گل های شاخه بریده رتبه اول را در استان مرکزی دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.