به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی افزود: دومین خانه جوان این استان با هماهنگی شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان برای رسیدگی به مشکلات جوانان در آینده نزدیک در شهرستان ساوه به بهره برداری می رسد.
وی رسیدگی به مشکلات بهداشتی و امور جوانان را از برنامه های اولویت دار استانداری مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: سهم اداره کل ورزش و جوانان برای رسیدگی به امور این قشر از جامعه از محل 27 و هفت دهم درصدی درآمدهای ارزش افزوده استان باید به صورت کامل پرداخت شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی از آغاز به کار خانه احزاب استان در تیر ماه امسال خبر داد و افزود: با اتمام عملیات اجرایی خانه احزاب استان، بهره برداری از این خانه در زمان مقرر آغاز می شود.
حقیقی از دعوت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در نشست آتی شورای اطلاع رسانی استان خبرداد و گفت: گزارش هایی که توسط مدیران استانی در این نشست ها به خبرنگاران و مردم ارائه می شود، باید عملی باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: 20 هزار تخت بیمارستانی و 10 هزار طرح بهداشتی در راستای افزایش ارائه خدمات بهداشتی در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.
دکتر حسن طاهر احمدی افزود: در این مدت سه بیمارستان در شهرستان های اراک، فراهان، خنداب و مرحله دوم بیمارستان خوانساری اراک نیز به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از مرحله دوم بیمارستان خوانساری شهرستان اراک، 100 تخت به تخت های این بیمارستان افزوده شده است.
وی گفت: 150 طرح بهداشتی، سه کلینیک درمانی، سیتی اسکن بیمارستان امیر المومنین شهرستان اراک، بخش ام آر آی، سی تی آنژیو و بخش تشخیص انواع تومورها در این مدت در استان مرکزی به بهره برداری رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: میزان ابتلا به بیماری های غیر واگیر در دنیا 53 درصد است در صورتی که این رقم د ایران به دلیل رعایت نکردن رژیم غذایی، کم تحرکی و مصرف دخانیات با 23 درصد افزایش حدود 76 درصد برآورد می شود.
دکتر طاهر احمدی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده اقدام های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان در حوزه درمان، تنها 25 درصد سلامت مردم جامعه را تضمین می کند و استمرار آن با اجتماعی کردن سلامت امکان پذیر است.
وی گفت: اکنون 46 درصد مرگ و میر در کشور بر اثر بیماری های قلبی و عروقی، 17 درصد بر اثر تصادفات و 14 درصد بر اثر ابتلا به سرطان ها است که در استان مرکزی نیز این آمارها متناسب با آمارهای کشوری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک آمار بیماری فشار خون در کشور را 27 و هفت دهم درصد و استفاده از سیگار را 10 درصد عنوان کرد و گفت: میانگین فشار خون در استان مرکزی حدود 30 درصد و استفاده از سیگار 14 درصد است که این مهم نشان از افزایش آمارها نسبت به میانگین کشوری دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 2 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه ای سال گذشته به این استان اختصاص یافت که این اعتبارات بین 26 دستگاه توزیع و نحوه هزینه کرد آن توسط این سازمان رصد شده است.
رقیه یادگاری افزود: پنج هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای تا پایان سال مالی گذشته به استان مرکزی اختصاص یافت که بین 2 هزار و 400 طرح در سطح استان توزیع شده است.
وی ادامه داد: پارسال 21 هزار و 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تملک دارایی و سرمایه ای به استان مرکزی اختصاص یافت که این رقم سه و هشت دهم درصد از اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای کشور را شامل می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: 230 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای استان در راستای کمک های فنی و اعتباری در حوزه های رونق تولید به حوزه های مختلف کشاورزی و صنعتی و خدمات اختصاص یافته است.
یادگاری یادآور شد: 930 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر هیات دولت به استان مرکزی اختصاص یافته است که تا کنون 350 میلیارد تومان شامل 40 درصد این اعتبارات به استان تخصیص داده شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی ارزش افزوده استان را در سال 90 یک و 6 دهم عنوان کرد و گفت: این رقم در سال 94 به 2 و 2 دهم درصد افزایش یافته است.
یادگاری افزود: این میزان رشد ارزش افزوده، جایگاه استان مرکزی را از رتبه 16 کشور در سال 90 به رتبه 12 کشور در سال 94 ارتقا داد که این مهم نشان از رونق در واحدهای تولیدی استان دارد.
در این نشست مقرر شد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برای ارائه گزارش های فعالیت های این اداره ها در نشست آتی شواری اطلاع رسانی استان مرکزی حضور یابند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.