به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از اعضای شورای آسیب‌های اجتماعی وظیفه سنگینی در ساماندهی مناطق حاشیه نشین دارد که با تربیت و اعزام مبلغان برجسته به این مناطق، گام های موثری برداشته است.
وی ادامه داد: حاشیه‌ نشینی و بهینه‌ سازی زیر ساخت‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش اعتیاد و کاهش مصرف مواد مخدر و مقابله با طلاق از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که سازمان تبلیغات اسلامی نیز برای کاهش این آسیب ها برنامه های مدون تدوین کرده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: ایجاد پایگاه های اجتماعی و فرهنگی در مناطق حاشیه نشین در دستور کار این سازمان قرار گرفته که مدیران وظیفه دارند با مشارکت دستگاهای فرهنگی استانی نسبت به شناسایی این مناطق به خصوص در مراکز استان ها اقدام و نسبت به ایجاد پایگاه اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نیز در سخنانی گفت: سازمان تبلیغات باید در اشاعه ارزش های اسلامی و انقلابی سرآمد دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی باشد.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: سلامت درون سازمانی، توجه ویژه به طلاب و مبلغان دینی و هیات های مذهبی باید به صورت کارویژه ای اصولی در دستور کار سازمان تبلیغات قرار گیرد.
وی بیان کرد: تعمیق، گسترش، باورسازی، آشنایی مردم با تربیت و احکام اسلامی و توجه ویژه به مسائل فرهنگی مناطق کم برخوردار از دیگر وظایف مهم سازمان تبلیغات اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه اراک اظهار کرد: حرکت همسوی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، حوزه هنری، حوزه های علمیه با با تبلیغات اسلامی برای گسترش و اثر گذاری انقلاب اسلامی ضروری است.
دیدار با سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی و بازدید از خانه های قرآنی شهرستان اراک از دیگر برنامه های سفر یک روزه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور به اراک بود.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.