عبدالله محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک میلیون گلدان همیشه بهار، 600 هزار گلدان از گونه مشتری پسند گل سینرر، 600 هزار گلدان پامچال، 200 هزار گلدان سنبل و 100 هزار گلدان لاله و 200 هزار شب بو امسال برای تزئین سفره های هفت سین در گلخانه های محلات تولید و به بازار نوروزی کشور عرضه شد.
وی بیان کرد: گل سنبل و سینره به عنوان گل‌های سفره هفت سین پرفروش است و در سال های اخیر گل لاله و پامچال نیز به عنوان گونه ای پرمصرف در بازار نوروزی در محلات تولید می شود.
مدیرجهاد کشاورزی محلات با اشاره به کشت انواع گل سینره، لاله و سنبل به صورت پراکنده در گلخانه های این شهرستان گفت: گل های بهاره امسال در سطح حدود 10 هکتار فضای گلخانه ای محلات تولید شده است.
مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: این شهرستان به واسطه امتیاز ویژه در تولید و پرورش انواع گل و گیاه زینتی این روزها در حال ارسال گل به سراسر کشور است.
محمودی افزود: با نزدیک شدن به ایام نوروز و آمادگی زمین و شرایط آب و هوا کاشت گل و گیاه در شهرهای مختلف کشور رونق گرفته و بازار گل و گیاه این شهرستان نیز داغ شده است.
وی یادآور شد: محلات از توابع استان مرکزی ویژگی های منحصر به فردی را برای گلکاری دارد که مهمترین آنها قرار گرفتن در مرکز جغرافیایی و جمعیتی کشور، ارتفاع یک هزار و 750 متری از سطح دریا، احاطه دشت به وسیله کوههای بلند، شیب رو به جنوب منطقه و بافت خاک مناسب است.
محمودی ادامه داد: سابقه گلکاری در محلات 70 سال است و در این شهرستان 55 هزار نفری افزون بر سه هزار شاغل رسمی در 700 واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی دارد.
شهرستان محلات به بام گل ایران شهرت دارد و 18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور،80 درصد تولید گل های فصلی نشائی 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در این شهرستان تولید می شود.
تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.