مجید نیک ملکی شنبه در نشست کمیته فنی بررسی طرح متقاضیان تسهیلات اشتغال پایدار و فراگیر روستایی در خمین افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات در حوزه های کشاورزی، صنعت و گردشگری در سامانه کارا ثبت نام کردند که بیشتر ثبت نام هادر حوزه کشاورزی هستند.
وی اظهار کرد: از گذشته های دور استان مرکزی به عنوان یکی از مراکز صنعتی و قطب های مهم در صنایع دستی به شمار می رفته است با این وجود در حوزه صنایع دستی، بیشتر ثبت نام کنندگان، متقاضی تسهیلات فرش هستند.
مدیرکل دفتر جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی ادامه داد: از محل اعتبارات قانون حمایت از اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایر در مجموع 238 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به خمین اختصاص یافته است.
نیک ملکی بیان کرد: در مرحله نخست سهم خمین از این تسهیلات با در نظر گرفتن شاخص های جمعیت و نرخ بیکاری، 95 میلیارد ریال است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی گفت: خمین چهارمین شهر از نظر برخورداری از این تسهیلات است و تاکنون 50 متقاضی طرح های خود را در سامانه ثبت نام کرده است.
نیک ملکی گفت: طرح های دامداری، مرغداری و احداث گلخانه رسته هایی هستند که بیشترین متقاضی را در خمین دارند و تاکنون 15 نفر برای دریافت تسهیلات راه اندازی کارگاه پرورش قارچ نیز معرفی شدند.
وی اظهارکرد: با تخصیص اعتبار ویژه برای خمین، پیش بینی می شود 127 تا 190 شغل روستایی در این شهرستان ایجاد شود.
نیک ملکی افزود: دامداری شیری و گوشتی برای دریافت تسهیلات باید صنعتی باشند یا درصورت غیر صنعتی بودن از نژادهای پربازده استفاده کند.
وی گفت: بانک های عامل پرداخت کننده تسهیلات را بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است و جامعه هدف دریافت تسهیلات، مناطق روستایی و عشایری با اولویت بخش های مرزی و نواحی صنعتی روستایی و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر هستند.
مدیرکل جذب سرمایه گذاری استانداری ادامه داد: 45 درصد این منابع به بخش کشاورزی و منابع طبیعی، 10 درصد صنایع و معادن کوچک، 15 درصد بخش خدمات و فناوری اطلاعات، 10 درصد حوزه گردشگری، 10 درصد بخش صنایع دستی و 10 درصد به شهرهای کمتر از 10 هزار نفر اختصاص می یابد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که بالاترین نرخ بیکاری در استان مرکزی را دارد.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.