محمد بهاروند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بخشی از مشکلات جامعه کارگری شهرستان ساوه به فعالیت اتباع افغان مربوط می شود و در همین راستا پیشنهاد کاهش صدور کارت فعالیت کاری برای این قشر از کارگران خارجی در حال پیگیری است.
وی افزود: اتباع افغان در ساوه تنها در 16 رشته شغلی نجاز به فعالیت هستند و در بخش های تخصصی نیز نباید از آنان استفاده شود.
فرماندار ساوه توضیح داد: برخی کارفرمایان در به کارگیری کارگران غیرمجاز افغان تخلفاتی دارند و کارگروهی برای رسیدگی به این گونه تخلفات در ساوه فعال شده که به صورت مستمر واحدهای تولیدی را بررسی کرده و کارگران غیرمجاز خارجی را شناسایی می کند.
بهاروند عنوان کرد: در صورت تایید تخلف در به کارگیری کارگران غیرمجاز بیگانه، کارفرمایان جریمه شده و با آنان برخورد می شود.
وی افزود: بخشی از مشکلات کارگری در ساوه فراتر از توان شهرستان است و باید به صورت کشوری برای حل آن ها اقدام شود اما در شهرستان به طور مستمر فرمانداری با نماینده کارگران نشست هایی داردو تلاش می شود که مشکلات به حداقل برسد، ضمن اینکه اگر صنعت ساختمان فعالیت های بیشتری داشته باشد می توان امید داشت که طیفی از مشکلات کارگران ساوجی حل شود.
حدود 20 هزار تبعه کشور افغانستان در شهرستان ساوه زندگی می کنند.
ساوه دومین کانون جمعیتی و قطب مهم صنعت استان مرکزی پس از اراک است.
/6013/6539 خبرنگار: یحیی معماری ***‌انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.