حسن شمش روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طرح تعالی مدیریت مدرسه، برنامه ‌ای برای افزایش کیفیت، مشارکت پذیری و نیز شناسایی ظرفیت‌ها و استفاده آن‌ها برای رشد علمی دانش‌آموزان است.
وی بیان کرد: این طرح در 9 محور از جمله تبیین چشم انداز؛ رسالت و تدوین برنامه، توسعه توانمندی ها و مشارکت نیروی انسانی، استقرار نظام یاددهی و یادگیری، توسعه مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه، توسعه مشارکت اولیا و نهاد های اجتماعی در امور مدرسه، نشاط و سلامتی در مدرسه، مدیریت امور اجرایی و اداری و فعالیت های مکمل اجرا می شود.
مدیر آموزش و پرورش محلات افزود: ترویج و تقویت سیستم خودارزیابی مدارس، توسعه مشارکت دانش آموزان و والدین آنها در فعالیت های مدارس و کسب استقلال لازم توسط مدیران مدارس از جمله اهداف طرح تعالی مدیریت مدرسه است.
شمس ادامه داد: برنامه تعالی مدیریت سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاه تعالی بخش، مدرسه محوری و مشارکت جویی را فراهم آورد تا با تکیه بر رویکرد برنامه محوری و ارائه بازخوردهای مستمر، یادگیری مؤثر را نهادینه کند.
وی عنوان کرد: افزایش کیفیت آموزش به موازات پیشرفت های علمی روز و تقویت قدرت تصمیم سازی در دانش آموزان فعال و جویای علم از اهداف دیگر طرح تعالی مدیریت مدارس است.
مدیر آموزش و پرورش محلات تصریح کرد: سال گذشته 17 مدرسه در این شهرستان مجری طرح تعالی مدیریت بودند، که دبیرستان نمونه شهید انصاری و هنرستان دکتر حسابی حائز رتبه ممتاز کشوری و در سال جاری تحصیلی همه مدارس متوسطه اول و دوم مجری طرح شدند.
هشت هزار دانش آموز در 56 مدرسه شهرستان محلات مشغول به تحصیل هستند.
7277/خبرنگار: افسانه آروند ***
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.