ﺭﻣﻀﺎﻧﻌﻠﯽ ﺟﻼﻟﯽ، روز سه شنبه در نشست هم اندیشی کشاورزان با موضوع زکات در سالن اجتماعات کوثر خمین، افزود: زکات جمع آوری شده برای تهیه 30 فقره جهیزیه، 75 امر درمانی، 52 مورد کمک تحصیلی، 32 مورد ساخت و تامین مسکن، 870 مورد کمک هزینه معیشتی و 600 مورد سایر خدمات لذاب افراد تحت پوشش صرف شده است.
وی اظهارکرد: در توافق استانی جمع آوری 86 میلیارد ریال زکات برای امسال برآورد شده که تاکنون 50 میلیارد ریال آن محقق شده است.
وی با اشاره به توافق بر جمع آوری هشت میلیارد و 700 میلیون ریال زکات در خمین، اظهار کرد: 49 درصد از این مبلغ معادل بیش از چهار میلیارد و 300 میلیون ریال تاکنون جمع آوری شده است.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه 38 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی است ادامه داد: کمیته امداد امام خمینین (ره) به 22 هزار و 700زن سرپرست خانوار، پنج هزار و 200 دانش آموز و یکهزار و 800 دانشجو خدمات درمانی، فرهنگی و تامین کمک معیشت ارائه می دهد.
وی گفت: کمیته امداد امام (ره) متولی و حامی فقرا است نه مولد فقر و اعتبارات این نهاد حمایتی از طریق کمک های دولتی، درآمدهای حاصل از مجتمع اقتصادی، اعتبارات ویژه سفر ریاست جمهوری، کمک های رهبری و درآمدهای مردمی شامل صندوق صدقات، زکات و کمک در مناسبت های مختلف، تامین می شود.
جلالی افزود: طرح ساخت 18 واحدی مسکن زنان سرپرست خانوار و ایتام خمین بعد از هشت سال تنها 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار که خیران برای تکمیل آن مساعدت بیشتری داشته باشند.
وی تاکید کرد: برای ساخت این مسکن ها تاکنون 6میلیارد ریال هزینه شده و تکمیل آن به چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
امام جمعه خمین نیز در این نشست گفت: پیامبر (ص) بسیار به کار کشاورزی اهمیت می داند چرا که کشاورزان بخش مهمی از ارتزاق مردم را تولید می کنند.
حجت الاسلام سیدعلی حسینی افزود: پرداخت زکات وظیفه ای دینی و الهی است که در قرآن و آموزه های دینی بسیار بر آن تاکید شده است.
وی تاکید کرد: طبق آیات قرآن پالایش روحی و مالی از اثرات مهم پرداخت زکات است و زکات جمع آوری شده باید برای فقرای همان منطقه هزینه شود.
امام جمعه خمین ادامه داد: پرداخت زکات سبب برکت رزق، بیمه مال، محبوبیت نزد خدا، کفاره گناهان و استجابت دعا می شود.
فرماندار خمین نیزدر این نشست با اشاره به آثار اجتماعی زکات در جامعه گفت: پرداخت زکات دل ها را به هم نزدیک می کند و بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می کند.
سید مهدی ساداتی با بیان اینکه زکات فاصله اغنیا و فقرا را کاهش می دهد، افزود: پرداخت زکات چرخ های اقتصادی را به گردش در می آورد و بخش مهمی از افراد بیکار را شاغل می کند.
وی ادامه داد: 25 درصد از جمعیت خمین تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی است که برای زادگاه امام راحل زیبنده نیست.
ساداتی اظهار کرد: کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی متوالی بسیاری از بهره برداران بخش کشاورزی را با کاهش درآمد و تنگناهای مالی مواجه کرده است.
وی گفت: به همین دلیل پرداخت کنندگان زکات در سال های گذشته اکنون به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تبدیل شده اند که نیازمند حمایت هستند.
52درصد از جمعیت 110 هزار نفری خمین کشاورز هستند و پنج هزار و 101 خانوار مستمری بگیر با 9 هزار و 642 نفر تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.