محمدرضا جیریایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مطالبات به موسسه های درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان مرکزی شامل دانشگاه های علوم پزشکی اراک، خمین، ساوه، پزشکان، واحدهای پاراکلنیکی، داروخانه ها و بیمارستان های خصوصی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس مطالبات داروخانه های طرف قرارداد با بیمه سلامت استان مرکزی تا تیرماه ماه سال جاری، کلینیک ها و درمانگاه های دولتی و خصوصی تا ابتدای امسال، بیمارستان های خصوصی تا پایان دی ماه، پزشکان و پاراکلینیک ها تا پایان بهمن ماه، دانشگاه های علوم پزشکی ساوه و خمین تا پایان آذر ماه و 50 درصد مطالبات دانشگاه علوم پزشکی اراک تا آذر ماه سال گذشته پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با یادآوری اجرای طرح بیمه همگانی بیمه سلامت برای افراد فاقد پوشش بیمه،افزود: در این طرح قرار بود پنج میلیون نفر در سطح کشور از مزایای این بیمه بهره مند شوند که در مرحله اجرا این رقم به 12 میلیون نفر افزایش یافت.
جیریایی ادامه داد: بر این اساس 117 هزار نفر از افراد ساکن استان مرکزی که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای بودند از خدمات بیمه درمان رایگان بهره مند شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی یاد آور شد: از ابتدای اجرای طرح همگانی بیمه سلامت تا پایان سال گذشته بیش از 900 میلیارد ریال هزینه درمانی توسط این سازمان برای این افراد پرداخت شده است.
وی با یادآوری ارایه خدمات سازمان بیمه سلامت به این بیمه شدگان گفت: این افراد می توانند خدمات درمانی خود را به صورت رایگان از مراکز تشخیصی درمانی دولتی دانشگاهی دریافت کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطر نشان کرد: افرادی که خواستار دریافت خدمات خارج از بخش دولتی هستند نیز می توانند با پرداخت 50نیمیاز سرانه و دریافت دفترچه بیمه ایرانیان خدمات خود را از مراکز خصوصی دریافت کنند.
جیریایی افزود: هزینه 50 درصد سرانه این قشر از بیمه شدگان ماهانه حدود 200 هزار ریال و در طول سال حدود 2 هزار و 400 ریال است.
اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی با جمعیتی بالغ بر 605 هزار نفر خدمات درمانی خود را از طریق 718 موسسه در اختیار بیمه شدگان و متقاضیان قرار می دهد.
پوشش رایگان بیمه سلامت پایه برای کلیه افراد جامعه فاقد هرگونه پوشش بیمه ای از ابتدای اردیبهشت سال 93 شروع شد که بیش از 12 میلیون نفر در کشور در این طرح ثبت نام کرده اند.
اداره کل بیمه سلامت استان جمعیتی بالغ بر 601 هزار نفر شامل 92 هزار نفر صندوق کارکنان دولت، 360 هزار نفر صندوق روستائیان و عشایر ،109 هزار نفر صندوق بیمه سلامت و 39 هزار نفر سایر اقشار بیش از 41 درصد جمعیت استان را تحت پوشش خود دارد.
بیش از 97 درصد از موسسه های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با این اداره کل طرف قرارداد است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.