به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در کلاس درس تفسیر قرآن کریم در اراک افزود: فرهنگ ایرانی و اسلامی هویت جمعی جامعه است و برنامه ها و ظرفیت های کشور باید منطبق با الگوهای موثر به پیش برود.
وی گفت: سبک زندگی ایرانی - اسلامی نباید در حد شعار و گفتار باقی بماند بلکه مولفه های کارآمد فرهنگی در این زمینه باید به مدد اصحاب اندیشه و دانایی در حوزه تعلیم و تربیت و نهادهای آموزشی از سنین پایین آغاز شود و در تمامی سطوح زندگی، کار و تصمیم سازی نمود یابد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: گسترش و اشاعه سبک زندگی اسلامی، پرهیز از تجمل گرایی و نهادینه کردن فرهنگ قناعت در جامعه از مسیر عمل به موازین قرآن کریم می گذرد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: اساس نظام جمهوری اسلامی ایران برپایه فرهنگ اصیل اسلام و قرآن و اهل بیت (ع) پایه گذاری شده، به همین منظور باید تلاش کرد تا با همکاری دستگاه های فرهنگی زمینه توسعه هرچه بیشتر این فرهنگ ارزشمند فراهم شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش تشریح و تبیین دستاوردهای نظام اسلامی و دستیابی به جایگاه قدرت و اقتدار در منطقه و جهان تکلیف اولویت دار جامعه روحانیت دانست و گفت: ایران اسلامی به برکت هدایت های حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب و ایثارگری های رزمندگان به قدرت مطلق منطقه تبدیل شده که نسل جوان باید نسبت به این دستاورهای عظیم و ارزشمند آگاهی داشته باشد.
امام جمعه اراک ادامه داد: ایران با اقتدار هر چه تمامتر نسبت به مسائل منطقه تصمیم گیری می کند و حضور مقتدرانه رزمندگان اسلام در سوریه و عراق پایگاه های داعش را یکی پس از دیگری تخریب کردند و یک بار دیگر آرامش و امنیت در منطقه حاکم شد.
آیت الله دری نجف آبادی در ادامه سخنانش گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) را بهترین راهکار کاهش آسیب های اجتماعی دانست و اظهار کرد: تحول فرهنگی در جامعه نیازمند بهره گیری از قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) و برنامه ریزی های کاربردی کارشناسان علوم اسلامی است.
وی افزود: نشر معارف قرآنی دربین آحاد مردم ودر سطوح مختلف می تواند یک حرکت بی نظیر در راستای احیای فرهنگ اسلامی در جامعه باشد که مسئولان فرهنگی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
کلاس تفسیر قرآن آیت الله دری نجف آبادی هر هفته روزهای پنجشنه در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.