آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با کارکنان اوقاف در گفت و گو با ایرنا، افزود: همراهی خودجوش مردم در جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی برای زلزله زدگان نشان از ارزش های والای اخلاقی و دینی است.
وی ادامه داد: مردم به بهترین شکل ممکن در این حادثه تلخ همراهی داشتند و دوشادوش دولتمردان و مسئولان با زلزله زدگان امداد رسانی می کنند که این سرمایه مهمی است.
امام جمعه اراک اظهار کرد: اگر چه زلزله کرمانشاه ملت ایران اسلامی را در غم و اندوهی فراوان فرو برد اما باعث شد یکبار دیگر وحدت و یکپارچگی ملت غیور ایران اسلامی متجلی شده و جهانیان بدانند که این ملت در هر شرایطی پشتیبان آرمان ها و ارزشهای والای انسانی خود هستند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی پرداخت یک سوم از وجوه شرعی (سهم امام) را برای امداد رسانی به زلزله زدگان بلامانع دانست و گفت: زلزله کرمانشاه درحال حاضر مهمترین مسئله کشور محسوب می شود و آحاد جامعه به خصوص مسئولان باید همچنان همه ظرفیت های موجود را در راستای امداد رسانی به زلزله زدگان به کار گیرند.
وی مقاوم نبودن ساختمان های مسکونی را علت عمق فاجعه و تلفات بالای جانی دانست و گفت: مسئولان باید از این دست حوادث درس عبرت گرفته و نسبت به مقاوم سازی منازل مسکونی هم در شهرها و هم در روستاها برنامه ریزی کنند.
زلزله ای به بزرگی هفت و سه دهم ریشتر شامگاه یکشنبه بخشی از استان کرمانشاه را لرزاند که بر اساس آخرین آمار تا کنون 432 نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از 9 هزار نفر نیز مصدوم شدند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.