علی بیات روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قرارداد طرح جامع کلانشهر اراک سال 91 منعقد شده است و با تعیین مشاوره در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مطرح شد.
وی اظهار کرد: طرح جامع کلانشهر اراک در موعد بررسی و تصویب، در نشست شورای برنامه ریزی استان مورد نقد و ارزیابی همه دستگاه های اجرایی قرار گرفت و نواقص و کاستی های آن از سوی مشاور رفع شده است.
مدیرشهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: طرح جامع کلانشهر اراک به علت تغییر مدیریت به تاخیر افتاد و در نتیجه دوباره در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مورد تایید قرار گرفت.
وی بیان کرد: گسترش درحال حاضر رشد سریع کالبد شهری کلانشهر اراک لزوم تصویب هر چه زودتر این طرح را در شورای برنامه ریزی استان ضروری کرده است و این مصوبه در کمترین زمان ممکن برای انجام مراحل قانونی به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال خواهد شد.
مدیرشهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: طرح جامع کلانشهر اراک 2 پیشنهاد شامل زیرگذر و روگذر برای طرح 55 متری دارد که بلاتکلیفی آن در سال های گذشته به عنوان یک چالش و مشکل جدی در عمران شهری اراک مطرح است.
بیات افزود:در طرح 55 متری اراک به طول 58 متر یک هزار و 800 مالک در مسیر خیابان و اطراف آن در طول 16 سال گذشته بلاتکلیف هستند.
طرح 55 متری از سال 1383 در دستور کار شهرداری اراک قرار دارد که به دلیل نبود ردیف اعتباری و کمبود منابع مالی برای تملک عرصه های مردمی با کندی و تعلل همراه است.
این طرح با هدف روانسازی ترافیک و ایجاد روند تکمیل شبکه معابر شهری پیش بینی و توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب و ابلاغ شد.
هفته گذشته رئیس شورای شهر و شهردار اراک در نشست با مالکان مشمول طرح 55 متری اراک تصمیم موافق خود را برای پیگیری لغو آن اعلام کردند.
6991/6013/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.