به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در جمع مسئولان و رابطان پدافند غیرعامل در فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان مرکزی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل افزود: مطالعه،برنامه ریزی و آسیب شناسی سه راس مثلث پدافند غیرعامل است و مردم و مسئولان تکلیف دارند مشارکت هدفمندی در این عرصه داشته باشند و همواره در همه بخش ها جلوتر از دشمن حرکت کنند.
وی ادامه داد: فعالان پدافند غیر عامل باید با مطالعه دقیق از شرایط کشور و دیگر نقاط مختلف جهان نقاط آسیب پذیر کشور را شناسایی و با برنامه ریزی های کارشناسی و منطقی در مقابل توطئه های دشمنان صف آرایی کنند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: استکبار جهانی و متحدانش در بسیاری از موارد تخریب زیرساخت های عمرانی را سرلوحه امور قرار می دهند، بنابراین حفظ تاسیسات و داشته های مهم کشور و استان مهمترین تکلیف پدافند غیرعامل است و باید از هر لحاظ در این خصوص آماده بود و تهدیدهای دشمن را پیشاپیش شناخت و سپر دفاعی لازم را ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: فرهنگ پدافند غیرعامل باید در قالب گفتمانی همگانی و قابل درک در تمامی عرصه های اجتماع نهادینه شود و همه بخش ها در برابر آموزش و پیشگیری از تهدید نرم دشمن حساس و آماده باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ساماندهی فضای مجازی و مقابله با توطئه های دشمنان از طریق این امکان پیشرفته را یکی از وظایف اصلی پدافند غیرعامل دانست و افزود: دشمنان با استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی فرهنگ، اعتقادات و اخلاق دینی ملت ما را نشانه رفته اند و مسئولان باید برای این مهم برنامه ریزی های کاربردی بیندیشند.
وی گفت: با توجه به توطئه های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی، غفلت از مبارزه و پیش آمادگی در پدافند غیر عامل ممکن است موجب خسارات جدی شود و باید در این زمینه برنامه ویژه داشت.
چهارم تا دهم آبان ماه با عنوان هفته پدافند هوایی نامگذاری شده است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.