به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طرح موضوع الحاق محلات و دلیجان به قم جدی نیست و مدیریت ارشد استان مرکزی به هیچ عنوان اجازه عملیاتی شدن این طرح را نمی دهد.
وی ادامه داد: بیان این موضوع هرچند وقت یک بار از سوی برخی از نمایندگان قم باعث تشویش اذهان عمومی در استان مرکزی می شود و پایه منطقی و قانونی ندارد.
نماینده دولت تدبیر و امید در استان مرکزی بیان کرد: وجود منابع و ظرفیت های بالای شهرستان های دلیجان و محلات باعث جلب نظر نمایندگان استان قم به این 2 شهرستان شده است اما برمبنای تقسیمات کشوری این مناطق الحاق به استان مرکزی است و مدیریت ارشد استان به هیچ عنوان اجازه عملیاتی شدن این طرح را نمی دهد.
وی ادامه داد: خانواده دولت و نمایندگان مردم در خانه ملت به دنبال حفظ یکپارچگی و رسیدگی به امور مردم با همگرایی و وحدت هستند چرا که معتقدیم ایجاد اختلاف بین مردم به مصلحت استان و در نهایت کشور نیست بنابراین نمایندگان استان قم باید دست از این مسئله بردارند و فکر الحاق شهرستان های دلیجان و محلات به قم را برای همیشه از سر خود بیرون کنند.
زمانی قمی بیان کرد: اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، علما و همه سلایق سیاسی را دعوت به وحدت و یکپارچگی می کنیم به دلیل این است که به دنبال همگرایی هستیم چرا که امنیت پایدار با همگرایی محقق می شود.
وی افزود: اظهار نظر در خصوص انتزاع و الحاق مناطق و تقسیمات کشوری از تکالیف استانداران است و در صورتی که خطری مبنی بر انتزاع احساس شود به وظایف قانون خود عمل کرده و با تماتم توان از وحدت استان دفاع می کنم.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: توزیع و امکانات در همه نقاط این استان فارغ از نگاه سیاسی و بدون حب و بغض انجام می شود و عدالت محوری استانداری مرکزی در تقسیم منابع ملی و استانی برای همه شهرستان ها است.
در روزهای گذشته اظهارنظرهایی ازسوی نماینده قم در مورد الحاق شهرستان های محلات و دلیجان استان مرکزی به استان قم صورت گرفته که با مخالف سخت نمایندگان مردم استان در خانه ملت روبه رو شد.
3017/6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.