کار فرهنگی اگر به درستی انجام شود و فراتر از تجارت درآمیخته به عشق و ایمان به هنر و فرهنگ باشد، به دنبال خود سود مالی می آورد اما، اگر کار فرهنگی و هنری تنها برای کسب سود انجام شود و خرید و فروش یک اثر هنری یا فرهنگی بی برنامه و فاقد عمق و ژرفای برنامه ای باشد در دراز مدت سود حاصله به زوال تجارت کالا می انجامد و به ورطه نابودی می رود.
نکته مهمی که در فرش فراموش شده است همین نکته مهم است که فعالان فرش چه بازاریان و چه مسئولان دولتی هرگز شناخت درستی از فرش نداشته و حتی علت محبوبیت قالی از سوی آن سوی مرزنشینان را به درستی نمی دانند.
بینش اشتباه، بی برنامگی و حرکت های روزمره قصه فرش سرزمین ما را به جایی کشانید که اکنون در زادگاه خویش غریب است و رو به فراموشی می رود.
به راستی کدامین قالی ایرانی و یا اراکی به خارج راه یافت و مورد مقبولیت و محبویت بیگانگان قرار گرفت؟ آیا همین قالی های زیر بازارچه کنونی اراک بود و یا قالی های روستایی با نام همان روستاها؟ و این باید بک بار برای همیشه تصمیم سازان را به فکر ببرد که گفتمان تولید و تجارت فرش را بر مبنای مناسبات خودش تعریف کنند.
قالی هایی از استان مرکزی آوازه جهانی یافتند که نام سلطان آباد، فراهان، ساروق، مشک آباد، محل، سربند و لیلیان را با خود داشتند و این برندهای معروف فرایندی کاملا طبیعی و با کیفیت داشتند و نقشه های آن ها از دل می امد و با عشق بافته می شد برای همین به دل مخاطب می نشست.
دستور بی تدبیر در تعطیلی باشگاه شهرداری و گذری بر خیابان شهدای صفری دیگر عنوان های خبری امروز استان مرکزی است.
هفته نامه امیر به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی ابوالفضل نیک عهد منتشر می شود.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.