به گزارش ایرنا، علی ربیعی عصر روز سه شنبه در آیین افتتاح مجموعه ورزشی کارگران شهرستان دلیجان، افزود: یاس و ناامیدی و آسیب های اجتماعی 2 شاخص بازدارنده و آسیب زا در حوزه سلامت اجتماعی و پیشبرد اهداف کلان و تصمیمات سازنده است و همه تکلیف دارند گفتمان نشاط و زیست سالم را با مشارکت هدفمند ارتقاء دهند.
وی بیان کرد: آسیب های اجتماعی پیچیده و چند وجهی هستند و همه باید در راستای پیشگیری از آسیب ها و تقویت دامنه خودمراقبتی آگاهانه در سطوخ فردی، اجتماعی، خانوادگی و اخلاقی مسئولیت پذیر و کوشا باشند.
ربیعی اظهارکرد: در شرایط جامعه گذار علل بروز آسیب های اجتماعی متغیر است و ماهیت شناسی پدیده های نوین و رفتارهای حاصل از آن امری مهم و کلیدی در مهار و پیشگیری ازآسیب ها است.
وی بیان کرد: ضعف در مهارت های زندگی، وجود روزنه های ناامیدی و یاس و در بسیاری موارد خودباروی اندک منشا بسیاری از این اشکال جدید آسیب های اجتماعی است و می طلبد گفتمان تلاش و نشاط در کنار انگیزه محوری و مهارت آموزی در لایه های مختلف جامعه نهادینه شود.
وی اظهارکرد: نباید جامعه به سمت ناامیدی پیش رود و دولت برنامه هایی برای ایجاد شور و نشاط در جامعه را در دستور کار دارد.
ربیعی افزود: مجتمع های ورزشی و فرهنگی تاثیر بسزایی در ایجاد نشاط در جامعه کارگری و بازنشستگان سالمند دارند و اعتقاد دولت بر این است که باید دوران سالمندی با کیفیت بالا و بهره وری مطلوب گذرانده شود.
وی اظهارکرد: تحرک جسمانی مناسب برای همه گروه های سنی باید به فرهنگ تبدیل شود و بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی به عنوان یکی از اقشار زحمتکش باید امکانات مطلوبی برای نشاط، رفاه و ورزش در اختیار داشته باشند.
فرماندار دلیجان نیز در این آیین گفت: این شهرستان پایینترین نرخ بیکاری را در استان مرکزی با میزان چهار درصد دارد و 40 هزار نفر در دلیجان تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار دارند.
محمد کردی افزود: وجود بیش از یک هزار و 500 واحد صنفی و کارگاه تولیدی و صنعتی فعال در دلیجان موجب شده که این شهرستان از مناطق موفق و صنعتی در استان به شمار آید.
وی اظهارکرد: کارگران در خط مقدم تولید هستند که زندگی دشواری را می گذرانند و نیاز به حمایت بیشتر دارند و در این راستا عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی و ورزشی کارگران دلیجان در سال 78 کلید خورد.
کردی افزود: این طرح در زمینی به وسعت 12 هکتار با زیر بنای 2 هزار و 500 متر مربع و با اعتبار 38 میلیارد ریال اعتبار ساخته و تکمیل شده که شامل سالن چند منظوره و استخر شنا و مجموعه اداری است.
در ادامه سفر یک روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مرکزی همچنین پایگاه اورژانس اجتماعی شهرستان محلات نیز عصر امروز به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا معاون امور اجتماعی مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در آیین بهره برداری این پایگاه گفت: اورژانس اجتماعی محلات هشتمین پایگاه خدمات اجتماعی در استان مرکزی است که با هدف مداخله تخصصی برای گروه های در معرض خطر و آسیب راه اندازی شده است.
عبدالکریم یادگاری افزود: مرکز مداخله در بحران خانواده در سال گذشته در محلات آغاز به کار کرد که با توسعه خدمات و تجهیز تخصصی به اورژانس اجتماعی ارتقا پیدا کرده است.
وی اظهارکرد: در این پایگاه سه روانشناس، 2 مددکار اجتماعی، یک مسئول و 2 کارمند خدمات رایگان شبانه روزی مداخله روانی و اجتماعی برای افراد در معرض آسیب ارائه می دهند.
وی بیان کرد: اولویت این مرکز خدمات به زنان و کودکانی است که در معرض آزار و آسیب هستند و همه توان برای پیشگیری از دامنه و گستره اسیب ها انجام می شود.
یادگاری ادامه داد: این مرکز دوره 21 روزه مداخله در مسایل و آسیب ها فردی، خانوادگی و اجتماعی دارای اولویت را عملیاتی می کند و در صورت عمیق بودن مشکل وتشخیص به فرایند بیشتر، پیشگیری و ساماندهی به مرکز استان ارجاع می شود.
وی گفت: یکی از اقدامات سازمان بهزیستی در راستا کاهش آسیب‌های اجتماعی راه اندازی مراکز فوریت‌های اجتماعی یا اورژانس اجتماعی است.
وی، میزان هزینه های سالانه راه اندازی هر پایگاه اجتماعی را 6 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: مرکز اورژانس اجتماعی محلات با شماره تماس 123 آماده ارائه خدمات شبانه روزی رایگان به افراد در معرض آسیب اجتماعی است.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعت است که اعتیاد و طلاق در صدر آسیب های اجتماعی این شهرستان قرار دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه به استان مرکزی ضمن بهره برداری از پایگاه اجتماعی شهرستان زرندیه در آیین آغاز عملیات اجرایی کلینیک تخصصی درمان تامین اجتماعی زرندیه شرکت کرد.
اداری احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان ساوه، شرکت در نشست شورای اداری استان مرکزی، دیدار با نماینده ولی فقیه و افتتاح چند طرح اجتماعی در خمین، محلات و دلیجان از دیگر برنامه های این سفر بود.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.