به گزارش ایرنا، آیت الله محسن اراکی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اراک در جمع راهپیمایان اراکی در مصلی بیت المقدس این شهر عنوان کرد: همه پیامبران الهی راه اسلامی را پیموده اند و نسل به نسل اسلام را در جامعه خود ترویج داده اند.
وی با اشاره به اینکه اسلام در یک کلمه پذیرش حاکمیت خدا در همه سطوح زندگی است، افزود: در قرآن کریم بارها به وحدانیت خداوند تاکید شده و این امر از آن اوست چرا که حکم ملک و ولایت از آن خداوند است.
آیت الله اراکی تصریح کرد: در مقابل فرمان الهی، فرمان هوای نفس قرار دارد و اگر حکومتی الهی و طبق فرمان خداوند نباشد استبداد حاکم می شود و تنها کسانی می توانند بر جامعه بشری فرمانروایی کنند که از سوی خداوند انتخاب شده باشند و فرمانروایی آنها فرمانروایی خداوند باشد.
وی اظهار کرد: امروز فرمانروایی ما به دست صاحب امر حضرت ولیعصر (عج) است و مقام معظم رهبری به عنوان نماینده وفقیه در جامعه اسلامی شناخته می شوند و این مهم، اساس قانون، نظام، پیروزی، وحدت و اقتدار ماست چرا که حاکمیت را در جامعه از آن خداوند می دانیم.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: امروز سپاهیان ما لشکریان خداوند هستند و گوهری که ما به آن افتخار می کنیم گوهر فرمانبرداری از خداوند است و اوامر الهی را تبعیت می کنیم و فرمانبرداری از غیر خدا، شرک است.
وی تاکید کرد: مردم نقش مهمی در حاکمیت الهی دارند و در واقع حکومت الهی و غیرالهی بر دو پایه مشروعیت و موجودیت بنا شده اند و اگر فرمانروایی خداوند را بپذیرند حکومت الهی برقرار و اگر مقابل فرمان الهی بیایستند، حکومت طاغوت برپا می شود.
آیت الله اراکی گفت: قانون اساسی ما نقشه این حاکمیت الهی را در نظام مستحکم، معقول و منطقی طراحی کرده و اگر تنفیذ مقام معظم رهبری بر حکم ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه نباشد مشروعیتی بر این مناصب وجود ندارد چرا که مقام معظم رهبری ولی فقیه جامعه اسلامی ما محسوب می شوند.
وی بیان کرد: جنگ از آغاز تاریخ تاکنون بین استکبار و حاکمیت خداوند بوده است و امروز در روز قدس یک صدا دستور خداوند را فریاد زدیم چرا که ما تابع دستورات الهی هستیم و فرمانروایی مستکبران را نمی پذیریم.
آیت الله اراکی افزود: فرمانروایی بر مبنای هوای نفس، بر اساس زور، فریب و تزویر پیش می رود اما انبیای الهی تنها از عنصر قرآن برای فرمانروایی خود استفاده کردند.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: جنگ امروز بین استکبار و فرمانروایی الهی است و منتظر ظهور منجی عالم هستیم و پیروی از امام زمان(عج) به معنای انتظار ظهور آن حضرت است.
آیت الله اراکی اظهار کرد: در همه اجتماعات ماه مبارک رمضان، مهمترین امر بیعت با اما زمان (عج)است و امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اعلام می داریم که براساس ایمان به خدا و دستورات الهی پای فرمان امام عصر(عج) هستیم و فرمانبر ایشان خواهیم بود.
نمازگزاران و راهپیمایان اراکی در با تایید قطعنامه ای 9 بندی حمایت خود را از قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
نماز جمعه در 33 نقطه از استان مرکزی برگزار می شود.
6992/3075/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.