به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام (ره)استان مرکزی، قنبر موسی نژاد افزود: مردم نیکوکار استان مرکزی می توانند ارقام زکات و کفاره روزه خود و خانواده را در اختیارصندوق ها تعیین شده در پایگاه های کمیته امداد امام(ره) قرار دهند.
وی اظهار کرد: زکات به عنوان واجب الهی و از تاکیدات خداوند و معصومان است و اگر همه مسلمانان زکات اموال خویش را به موقع و کامل بپردازند، هیچ فردی فقیر و محروم در جامعه باقی نخواهد ماند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: بیش از 5 میلیارد و 98 میلیون ریال زکات فطریه و کفاره پارسال در این استان جمع آوری شد.
موسی نژاد افزود: مردم خیر و نیک اندیش استان مرکزی بیش از320 میلیارد و500 میلیون ریال سال گذشته به نیازمندان کمک کردند که این کمک ها در بخش جشن نیکوکاری رشد 38 درصدی داشته است.
وی گفت: 130 هزار مشترک صندوق صدقات در سطح استان مرکزی وجود دارد که سرانه پرداخت هرماه این صندوق ها چهارهزار و پنجاه ریال است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در ادامه، از مشارکت 16 هزار حامی در طرح‌های اکرام ایتام ومحسنین خبر داد و افزود : طرح اکرام ایتام به منظور حمایت از کودکان یتیم وطرح محسنین برای حمایت از خانواده های نیازمند دارای سرپرست بیمار، ازکار افتاده وهمچنین فرزندان غیر یتیم خانواده های محروم راه اندازی شده است.
81 هزار و 816 نفر در قالب 44 هزار و 824 خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند می شوند.
6991/6013/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.