به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلی امام خمینی خمین ، افزود: مقام معظم رهبری هفته گذشته در دیدار صمیمانه با دانشجویان موضوع آتش به اختیار را مطرح کردند که بازتاب بسیار زیادی در رسانه ها به خصوص فضای مجازی پیدا کرد.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید کردند دانشجویان نگاهی تیز، نقادانه وهشداردهنده داشته باشند تا ازاین طریق کم وکاستی ها رفع و نظام هر روز بالنده تر شود.
امام جمعه خمین ادامه داد: هر ایرانی به عنوان افسر جنگ نرم وظیفه دارد در صورت هر مشاهده هر انحراف و کج روی ساکت ننشیند.
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش بر جلوگیری از قاچاق کالا و ورود اجناس خارجی به داخل کشور تاکید کرد و افزود: کالاهای خارجی تولید کنندگان داخلی را فلج کرده است.
وی ادامه داد: تفکر حمایت از تولید داخل اصلی اجتناب ناپذیر است و مسئولان باید آن را در اولویت کار خود قرار دهند.
امام جمعه خمین تاکید کرد: برای رفع مشکل بیکاری ،ایجاد اشتغال و رونق تولید، باید با طرح وبرنامه بپیش رفت و از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کرد.
حجت الاسلام حسینی افزود: دانشجویان با نگاه تیز،منطق ،احساس مسئولیت و قانونمندی باید در مقابل هر مسئله ای که فرهنگ دینی و ملی را تضعیف می کند بیاستند.
وی گفت:اگر در فرمایش معظم له دقت شود به خوبی متوجه می شویم که ایشان بر پایداری بر فرهنگ و روحیه انقلابی که لازمه حیات و بقای انقلاب اسلامی است تاکید دارند.
امام جمعه خمین با اشاره به تحریم های جدید آمریکا گفت: ایران ثابت کرده با تحریم ها بیشتر بر داشته هایش تکیه می کند و قدرتمندتر می شود.
وی به جنایت های اخیر آمریکا به دست عربستان وگروه تروریستی داعش اشاره کرد و افزود:آمریکا، عربستان را تقویت می کند و با سلاح های پیشرفته به شیعه کشی ادامه دهند.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: تاکنون جبهه مقاومت پیروزی‌های زیادی را به دست آورده که در همین راستا نیز ارتباط ارتش سوریه و عراق در مرزها، نشان از نابودی داعش و شکست امریکا است.
امام جمعه خمین افزود: تحرکات تروریستی داعش در کشور در هفته قبل کور و بچه گانه بود و دست پرورده آمریکا در مقابل سلاح های نظامی پیشرفته، استقامت و اقتدار ایران وحشت دارد و جرات تعرض به مرزهای کشور را ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به هفته صرفه جویی در آب اشاره کرد و افزود: ایران کشوری کم آب است با این وجود استفاده بهینه ازمنابع آبی نمی شود.
وی بیان کرد:92 درصد ازآب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود با این وجود فقط 10 درصد ازآن استفاده بهینه می شود که ظلم بزرگی است ودولت با برنامه ریزی مناسب بایستی آبیاری نوین را جایگزین آبیاری غرقابی کند.
حجت الاسلام حسینی افزود: مردم باید الگوی مصرف را در حوزه آب رعایت کنند و فرهنگ قناعت وصرفه جویی نهادینه شود.
وی همچنین به هفته جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: جهاد سازندگی در برق رسانی، آبرسانی، جاده سازی و در جبهه جنگ خدمات ارزشمندی را ارائه داد.
وی به سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی نیز پرداخت وگفت: این سازمان در نشر وتوسعه فرهنگ اسلامی بسیار کوشا است .
شهرستان خمین ازتوابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت دارد ونمازچمعه در 2 شهر آن برگزار می شود.
7277/6013/ خبرنگار:افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.