معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود: این مسابقات با حضور 218 هنرجو از برترین های مرحله تئوری چهاردهمین دوره این مسابقات شامل 140 هنرجوی پسر و 78 هنرجوی دختر جریان دارد در اراک در 12 مرکز آموزشی برگزار می شود.
مجتبی حیدری افزود: رقابت های این دوره از مسابقات در 36 رشته فنی است که در این مرحله در هر رشته 6 تا هفت نفر حضور دارند.
وی ادامه داد: مرحله عملی این دوره از مسابقات با حضور 100 داور و 50 ناظر وزارتی از سراسر کشور در دانشگاه آزد اسلامی، دانشگاه صنعتی، جهاد دانشگاهی و 9 هنرستان شهرستان اراک برگزار می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: از تعداد کل رشته هایی که هنرجویان در آن ها به رقابت می پردازند سه رشته شامل نساجی، معدن و چاپ با کمک دانشگاه های اراک و بخش خصوصی و بقیه در آموزش و پرورش برگزار می شود.
حیدری خاطر نشان کرد: استان اصفهان با 26 هنرجو بیشترین و استان های سمنان، چهارمحال بختیاری، کرمانشاه، ایلام و لرستان هرکدام با یک هنرجو کمترین راه یافتگان به دوره نهایی این دوره از رقابت ها را به خود اختصاص داده اند که از استان مرکزی نیز چهار نفر به این مرحله یافته اند.
وی ادامه داد: هفت کمیته شامل کمیته فوق برنامه، تجهیزات، ارزیابی، تشریفات، اسکان و کمیته برنامه ریزی وظیفه برنامه ریزی و برگزاری هرچه مطلوب تر دوره از مسابقات را در استان مرکزی برعهده دارند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی یادآور شد: این دوره از مسابقات در سه مرحله منطقه ای، استانی و کشوری برگزار شده که مرحله منطقه ای و سطح نخست مسابقات با 147 هزار و 210 هنرجو شامل 54 هزار و 192 هنرجوی دختر و 93 هزار و 18 هنرجوی پسر برگزار که 2 هزار و 777 نفر آنان از استان مرکزی بوده است.
حیدری ادامه داد: این مسابقات در 32 استان، 560 منطقه و 2 هزار و 317 مدرسه برگزار شده است.
وی، با یادآوری برگزاری اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور مسئولان کشوری و استانی در روز بیستم اردیبهشت ماه در اراک افزود: در اختتامیه این دوره از مسابقات از برترین های سه رشته الکترونیک، موتورهای دریایی و ناوبری دریایی که مسابقات آنها در استان های ساحلی کشور برگزار شده، تقدیر می شود.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.