دکتر رضا نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 70 میلیارد ریال از این منابع ملی در راستای برنامه های پزشک خانواده در مناطق روستایی و 60 میلیارد ریال در حوزه شهری تزریق شده است.
وی اظهار کرد: جذب پزشک عمومی، ماما، اجرای طرح سیب، خرید بیش از 300 دستگاه رایانه، راه اندازی مراکز و پایگاه های سلامت از اقداماتی است که با راهبری این منابع مالی در ساوه محقق شده است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: 45 میلیارد ریال به منظور ایجاد زیرساخت 20 طرح بهداشتی در ساوه سرمایه گذاری شده و 2 مرکز اورژانس روستایی آوه و دوزج با جذب 12 نیروی انسانی و تامین 2 دستگاه آمبولانس نیز پارسال راه اندازی شد.
دکتر نظری گفت: با راه اندازی سه مرکز آموزش و توانمندی مادران باردار، یکهزار و 529 نفر آموزش های لازم را فراگرفتند و برای نخستین بار نیز خدمات رایگان آزمایش و تصویربرداری به این افراد ارائه شد.
وی گفت:30 پزشک عمومی و ماما در طرح پزشک خانواده شهری و روستایی ساوه جذب شده و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در برخی مراکز از جمله غرق آباد و نوبران با حضور این تعداد پزشک، شبانه روزی شده است.
دانشکده علوم پزشکی ساوه به 350 هزار نفر جمعیت تحت پوشش ساوه و زرندیه خدمات رسانی می کند و 16 مرکز جامع سلامت و پایگاه شهری با نظارت این نهاد فعال است.
ساوه با جمعیت حدود 290 هزار نفر دومین شهر پرجمعیت استان مرکزی است که نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارد.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.