به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این همایش پیاده روی در خمین، 2 مسیر میدان انقلاب و مسجد باقرالعلوم واقع در شهرک معلم را تا کوه بوجه با مسافت سه کیلومتر پیاده روی کردند.
در شهرستان محلات نیزمردم باپیمودن مسیرمیدان چنارتا دهکده گل و گیاه و محل برگزاری نمایشگاه ملی گل و گیاه و صنایع وابسته به ورزش صبحگاهی پرداختند.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی در همایش پیاده روی خانوادگی در خمین گفت: ورزش در سلامتی زیستی انسان اهمیت زیادی دارد و اثرات مفید فعالیت های ورزشی در پیشگیری ، درمان و کنترل بسیاری از نارسایی های قلبی و عروقی و تنفسی است.
دکتر جواد جواهری افزود: سلامت جسمی با عوامل روانی و محیط اجتماعی در ارتباط است و استرس زمانی با هر شخصی در گیر می شود که فرد احساس کند بین قابلیت های فردی خود و آنچه در یک موقعیت ویژه لازم است توازن وجود ندارد.
وی اظهارکرد: ورزش کردن باعث می شود هر کس در مواجه با شرایط اضطراب زا خونسردی و آرامش بیشتری داشته باشد.
وی، به تاثیر ورزش و پرتحرکی بر فیزیولوژیک اشاره کرد و ادامه داد: ورزش تأثیرات فیزیولوژیکی بر بدن دارد که این تأثیرات باعث ایجاد آرامش می شود.
دکتر جواهری گفت: تحرک جسمانی مناسب از ساده ترین ابزارهایی است که استرس را کنترل می کند و ورزش مداوم بدنی در صورتی که به درستی انجام شود و با بیماری شخص در تضاد نباشد در نگهداری سلامت جسم ، روان و پیشگیری بسیاری از بیماری ها، یکی از مهم ترین عوامل به شمار می رود.
وی با بیان اینکه مهمترین سرمایه هر فردی طول عمر مناسب بیان کرد: همگانی کردن ورزش یکی از ضرورت های مهم در ایجاد جامعه ای سالم و با نشاط است و مردم باید نگاه جدی به فعالیت های ورزشی در روز داشته باشند.
وی افزود: لازمه زندگی سالم، نشاط اجتماعی است و جامعه ای سالم و فعال است که بتواند شور و نشاط را با توسعه ورزش های همگانی در آن ایجاد کند.
رئیس هیات ورزش های همگانی استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا در ارتباط با برگزاری همایش های خانوادگی پیاده روی و ورزش صبحگاهی گفت: در راستای توسعه فرهنگ ورزش ، نشاط اجتماعی و سلامتی همگانی در بین آحاد مختلف جامعه همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی به مناسبت های مختلف در طول سال برگزار می‌شود.
نصرالله نان بده ، هدف از برگزاری این همایش را افزایش نشاط عمومی، تبیین ضرورت توجه بیشتر به ورزش همگانی ، نقش ورزش صبحگاهی در سلامتی، تشویق ‌مردم به تحرک و ورزش کردن جامعه بیان کرد.
وی افزود: ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین شهروندان، تشویق به داشتن زندگی فعال و پویا، ارتقاء سلامت مردم، ترویج و توسعه ورزش همگانی و تامین سلامتی جسم و روح بالا بردن روحیه نشاط ، تعاون و همکاری از دیگر اهداف برگزاری همایش های پیاده روی است .
در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی و ورزش صبحگاهی محلات و خمین ضمن ورزش صبحگاهی برنامه های رزمی و نمایشی شاد و متنوع و مسابقات فرهنگی همراه با هدایای نفیس نیز برگزار شد.
2 ایستگاه تست سلامت نیز درارک بوجه خمین دایر شد.
شهرستان خمین و محلات از توابع استان مرکزی هر یک به ترتیب 55 هزار و 105 هزار نفر جمعیت دارند.

7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مزگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.