به گزارش ایرنا، سیامک سلیمانی روز چهارشنبه در نشست ستاد هفته منابع طبیعی و کمیته ترویج و ارتقاء فرهنگ منابع طبیعی عنوان کرد: منابع پایه آب، هوا، خاک و پوشش گیاهی از سرمایه های مهم زیستی است که حیات، توسعه پایدار و معیشت مردم به آن گره خورده و مهار عوامل تهدید و کاهش روند تخریب در این حوزه امری ضروری است.
وی افزود: چالش های زیستی و منابع طبیعی کمیجان شامل بیابان زایی و افت آب های زیرزمینی اگر با غفلت و کم توجهی همراه باشد مولود بحرانی بزرگ است و تمامی مسئولان باید در راستای اجرای سند ارتقاء فرهنگ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز و حفاظت و صیانت از عرصه های منابع طبیعی تلاش کنند.
فرماندار کمیجان تصریح کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، ضرورت حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و انفال و تبدیل آن به یک فرهنگی عمومی با توجه به چالش های موجود در شهرستان محسوس است و آحاد جامعه باید خود را در برابر این منابع ارزشمند مسئول بدانند.
سلیمانی افزود: در راستای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کمیجان اقدامات موثری در جذب همیاران طبیعت داشته است به طوری که 2 هزار و 500 نفر در حراست از عرصه های منابع طبیعی مشارکت دارند و این امر نشان از علاقه مندی و اهمیت این ثروت خدادادی برای مردم دارد.
شهرستان کمیجان با بیش از 39 هزار به عنوان یکی از توابع استان مرکزی در 101 کیلومتری اراک واقع شده است.
از هفتم تا 15 اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.