منوچهر کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اصلی ترین وظیفه شوارهای اسلامی انتخاب شهردار است که در صورت تصویب پیش نویس این لایحه، قدرت شوراهای اسلامی به شدت کاهش می یابد.
وی بیان کرد: با این اقدام دیگر نمی توان به راحتی یک شهردار را استیضاح کرد و یا بر عملکرد آن نظارت داشت.
این عضور شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی با انتخاب مستقیم مردم انتخاب شده اند پس از این افراد می توانند به عنوان نماینده های مردم، شهردار را نیز انتخاب کنند.
کاظمی اظهار کرد: زمانی می توان بر عملکرد شهرداران نظارت دقیق داشت که توسط اعضای شورای اسلامی انتخاب شده باشند اما اگر توسط مردم انتخاب شود مشکلات و نابسامانی های زیادی ایجاد می شود که انتظار است این مهم مورد بازنگری جدی قرار گیرد.
وی گفت: باید اقدام ها و قوانین به سمتی حرکتی کند که روز به روز قدرت شوراهای اسلامی افزایش یابد اما تحقق لایحه انتخاب شهردار توسط مردم، روز به روز از قدرت شوراها می کاهد.
متن لایحه مدیریت یکپارچه شهری اواخر سال 1393 در سازمان شهرداریها و دهیاریها نهایی شد و این لایحه مشتمل بر 293 ماده است که پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی جایگزین قانون شهرداریها (مصوب سال 1334) می ‌شود.
لایحه جامع مدیریت شهری در دست بررسی مجلس شورای اسلامی است و انتخاب شهردار در شهرهای بیش از 200 هزار نفر جمعیت با رای مستقیم مردم یکی از موارد این لایحه است.
اراک یکی از هشت کلانشهر کشور است که بیش از 600 هزار نفر جمعیت دارد.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.