علی زینی وند روز شنبه در کار گروه اشتغال محلات افزود: سهم تعهد شده این شهرستان برای اشتغالزایی در سال جاری 515 شغل است که تاکنون 380 فرصت شغلی در زمینه های کشاورزی، صنعتی و تولیدی ایجاد شده است.
وی اظهارکرد: اعتبار مطلوبی از سفر ریاست جمهوری به کمیته امداد محلات برای ایجاد اشتغال تخصیص یافته است.
زینی وند ادامه داد: 33 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری در حوزه اشتغالزایی به کمیته امداد محلات تخصیص یافته که بالاترین رقم در سطح استان مرکزی است.
وی گفت: برای ایجاد شغل جدید از محل تبصره 26 قانون بودجه تسهیلات قرض الحسنه به کمیته امداد محلات به میزان هشت میلیارد و 600 میلیون ریال و به بهزیستی 2 میلیارد ریال تخصیص داده شده است.
زینی وند ادامه داد: این منابع به غیر از اعتباراتی است که در سفر ریاست جمهوری تخصیص برای نهاد حمایتی کمیته امداد تخصیص داده شده است.
فرماندار محلات از دستگاه های اجرایی خواست به منظور کاهش نرخ بیکاری این شهرستان تلاش مضاعفی در حوزه اشتغالزایی داشته باشند.
زینی وند ادامه داد: محلات از ظرفیت های زیادی برخوردار است و یکی از شهرستان‌های بی نظیر و شاخص کشور محسوب می شود.
وی گفت: ظرفیت های معدنی، گل و گیاه، تریکو و ماهیان زینتی از جمله پتانسیل‌های محلات است که باید با توسعه آن ها در مسیر کاهش نرخ بیکاری بیش از پیش گام برداشت.
وی با اعلام آمار اشتغال در بخش‌های مختلف شهرستان اظهار کرد: بیش از 12 هزار نفر از جمعیت این شهرستان در سه حوزه سنگ، گل و گیاه و تریکو شاغل هستند و محلات مقام نخست صادرات ماهیان زینتی کل کشور را به خود اختصاص داده است.
فرماندار محلات یادآور شد: هر میزان اعتبار که به دستگاه های اجرایی از محل سفر ریاست جمهوری و اشتغالزایی پرداخت شود باید جذب حداکثری داشته باشد.
زینی وند بر تشکیل کارگروه تخصصی هماهنگی پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال و ساماندهی پرداخت تاکید کرد.
وی گفت: با ایجاد سامانه جامع اطلاعاتی جذب اعتبارات اشتغال تسهیل می شود.
رئیس تعاون،کار و رفاه اجتماعی محلات نیز در این کارگروه گفت: آمار دقیقی از بیکاران این شهرستان وجود ندارد اما بر اساس آمار سال 1390 نرخ بیکاری در محلات حدود هشت درصد است.
علی حسن زاده ادامه داد: محلات رتبه ششم را در نرخ بیکاری در استان مرکزی دارد.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی 55 هزار نفر جمعیت و در فاصله 105 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.