« ابوالفضل مرتضیان » روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این بودجه ۵۲۰ میلیارد ریال به طرح‌هاو فعالیت‌های عمرانی اختصاص داده شده و بقیه برای هزینه‌های جاری شهرداری است.
وی بودجه شهرداری را مهم‌ترین سند سالانه در مقیاس شهر دانست و ادامه داد: بودجه سال جاری شهرداری خمین در جلسه دویست و هفتاد و پنجم شورای اسلامی شهر به تصویب کلیه اعضا رسید و به رؤسای ادارات و معاونین شهرداری ابلاغ شده است.
شهردار خمین تکمیل و بهره‌برداری طرحهای عمرانی را  اولویت برنامه‌های مدیریت شهری در سال جاری بیان کرد و افزود:  به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و تاثیرات منفی بر اقتصاد،برای تحقق  هدفمند این بودجه تلاش می‌شود.
مرتضیان با اشاره به  احداث پارکینگ خودروهای سنگین در خمین گفت: دیوارکشی این پروژه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ طی دو مرحله تکمیل شد و عملیات اجرایی ساختمانی نگهبانی و نصب در ورودی این پروژه در سال گذشته انجام شد.
وی ادامه داد:  زیرسازی محوطه و راههای دسترسی به پارکینگ از الویتهای کاری اداره عمران شهرداری خمین است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه مهم امسال بهره برداری شود.
شهردار خمین یادآور شد: پارکینگ خودروهای سنگین با هدف ساماندهی ماشین‌آلات سنگین و جلوگیری از تردد آن‌ها در شهر با ظرفیت ۳۱۱ خودرو احداث شده و دارای مرکز معاینه فنی ماشین‌های سبک و سنگین، نگهبانی، آژانس، تعویض روغنی، لوازم یدکی، صافکاری و نقاشی، آهنگری، پایانه بار و مهمانسرا به منظور استفاده رانندگان غیربومی است.
وی ، اصلاح هندسی میدان ۹ دی را یکی دیگر از طرحهای عمرنی مدیریت شهری خمین بیان کرد و افزود: این میدان به دلیل ورودی خودروهای شمال استان مرکزی و اتصال به بلوار شهدای گردان امام  رضا(ع) و کمربندی شهر از میدان‌های اصلی خمین است.
شهردار خمین تصریح کرد: با توجه به احداث بلوار شهدای گردان امام رضا (ع) و متصل شدن میدان شهدای کمره به میدان ۹ دی ، اصلاح هندسی این میدان ضروری بود.
مرتضیان ادامه داد: پس  از بررسی‌های  انجام شده در طرح تفصیلی شهر خمین  و مطرح شدن موضوع اصلاح هندسی میدان ۹ دی در شورای ترافیک استان مرکزی و شهرستان و کسب تاییدیه‌های لازم، عملیات اجرایی این میدان از سال گذشته آغاز شد.
وی اضافه کرد: در میدان ۹ دی که مساحت داخلی و فعلی آن سه هزار و ۱۲۳  مترمربع (۳ برابر مساحت قبلی) است، ۳۵۰ مترمکعب تخریب و خاکبرداری، یک هزار و ۳۰۰ متر جدول‌کاری و ۳۰۰ مترمکعب سنگ چینی صورت گرفته است.
شهردار خمین با اشاره به اینکه کف فرش میدان یک هزار متر مربع است ، تصریح کرد: به منظور زیباسازی میدان سه هزار مترمربع فضای سبز اجرا و ۲۴ چراغ برای روشنایی این میدان که ورودی خمین از شهر اراک است، نصب شده شده است.
۷۰ هزار نفر از مردم شهرستان خمین در مناطق شهر زندگی می‌کنند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.