محمدمهدی همتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به عنوان یکی از مراکز  برای درمان قطعی مبتلایان به بیماری ناشی از ویروس کرونا در نظر گرفته شد و با توجه به محدودیت تجهیزات، رایزنی‌ها برای جذب کمک‌های مردمی از سوی مجمع خیرین سلامت این بیمارستان آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از رایزنی‌ها و برقراری ارتباط با اصناف و صنایع استان، انواع تجهیزات و کمک‌ها شامل مواد ضدعفونی کننده، الکل، ماسک ان۹۵ و معمولی، گان جراحی، محافظ چشمی، میان‌ وعده غذایی، بیش از چهار هزار دست لباس مخصوص، ۲۱ هزار ملحفه، مایع ظرفشویی و دستشویی، جمع‌آوری و در اختیار بیماران و کادر درمانی گذاشته شد.

همتی ادامه داد: همچنین ۹ دستگاه کمک تنفسی به ارزش سه میلیارد ریال و ۲ دستگاه ویدئولانکروسکوپی نیز از سوی صنایع و اصناف استان مرکزی به بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک کمک شد.

وی بیان کرد: شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۱۸۳۶۹۷۲۸۳۶ و شماره حساب ۳۸۰۰۴۱۰۰ به نام مجمع خیرین بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک آماده دریافت کمکهای نقدی هموطنان است.

رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک گفت: در کنار خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این مرکز درمانی، از ارائه خدمت به بیماران سرطانی نیز غافل نشدیم و بیش از ۶۰ بسته غذایی به ارزش هر بسته پنج میلیون ریال همزمان با فرا رسیدن سال جدید بین خانواده‌های این بیماران توزیع شد.

همتی در خصوص طرح توسعه و مرحله سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک نیز گفت: هم اکنون این طرح حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت حمایت مردم پیش‌بینی می‌شود عملیات ساخت آن تا پایان سال جاری به پایان برسد.

بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به عنوان مرکز مادرتخصصی درمان سرطان استان مرکزی و غرب کشور مطرح است که خدمات شیمی درمانی و پرتودرمانی به بیماران ارایه می کند. 
استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان دارای ۲۰ بیمارستان فعال با یک هزار و ۹۴۵ تخت مصوب و ۷۵۰ تخت فعال در قالب ۸۵ بخش درمانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.