«بهروز اکرمی» روز پنجشنبه در نشست پدافند زیستی استان مرکزی افزود: حجم وسیعی از مواد ضدعفونی در بازار با هدف مقابله با کرونا وجود دارد که آگاهی از میزان مصرف و شیوه‌های درست استفاده از آن برای کاهش اثرات زیانبار جانبی ضروری است و نباید با رفتارهای غیرمنطقی شرایطی را ایجاد کرد که بعد از شکست کرونا شاهد بیماری های ناشی از مصرف افراطی ضدعفونی‌کننده‌ها باشیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان باید مردم را نسبت به طیفی از عوارض مصرف مواد ضدعفونی به‌ صورت بی‌رویه هوشیار کند و شیوه‌ها و میزان مصرف صحیح این مواد را در سطح وسیع و با کمک از ظرفیت رسانه‌ها  آموزش دهد.

معاون سیاسی، امنیت و اجتماعی استانداری مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی از کسبه و دستفروشان برای تهیه مایحتاج زندگی در سختی هستند و کارگروه پدافند زیستی وظیفه دارد با تصمیم‌های اقتصادی مناسب برای این افراد کمک‌هایی را در نظر بگیرد.

اکرمی  با اشاره به نزدیک بودن عید نیمه شعبان افزود: لازم است اقدامات مطلوبی پیش‌بینی شود تا برای مقابله با ویروس کرونا از تجمع انسانی در محافل عمومی جلوگیری شده و جلوی پخش نذورات مردمی که ممکن است کرونا را انتقال دهند گرفته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی نیز گفت: بر اساس تکالیف ابلاغی طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی  ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان تا ۲۰ فروردین با یک سوم نیرو فعالیت دارند و باید نکات بهداشتی در ادارات رعایت تا از انتشار بیماری جلوگیری شود.

«زهرا آخانی» افزود:  همکاری مردم استان با مدیران دستگاه‌های اجرایی در روز طبیعت برای ماندن در خانه و  مباررزه با ویروس کرونا مسئولانه بود و امید است با ادامه این درک مشترک به زودی ویروس کرونا را شکست دهیم. شکست داد.

استان مرکزی یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ویروس کرونا نخستین بار در ووهان چین مشاهده شد و با سرعت انتقال بالا اکنون بیشتر کشورهای جهان را آلوده کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.