دکتر «عبدالرحیم فردوسی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه صد درصد گروه‌های در معرض خطر و جمعیت روستایی دلیجان غربالگری شدند، گفت: افرادی که علائم بیماری کووید ۱۹ را دارند به درمانگاه بیماری‌های تنفسی و مطب پزشکان معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه  روزانه ۱۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا که در بیمارستان امام صادق این شهرستان بستری هستند، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص می شوند، اظهار داشت: این افراد ۱۴ روز در منزل دوران نقاهت را سپری می‌کنند و در این مدت حال عمومی آنان از سوی مراقبان سلامت کنترل می‌شود.
وی بیان کرد: ۵۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان امام صادق دلیجان  مشکوک به ویروس کرونا و بقیه بیماران موارد قطعی ابتلا به این بیماری هستند.
 وی خانه را امن‌ترین مکان برای سلامت اعضای خانواده در زمان شیوع ویروس کرونا دانست و اظهار داشت: شکست کامل بیماری ناشی از این ویروس با همکاری مردم و ماندن در منزل تحقق پیدا می‌کند و خانواده‌ها فقط برای کارهای ضروری و خرید مواد غذایی از منزل خارج شوند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان دلیجان با تقدیر از شهروندانی که نوروز در خانه ماندند، بیان کرد: ماندن در منزل راهکار اصلی قطع زنجیره ابتلا به کرونا است و مسافرت شیوع این بیماری را افزایش می‌دهد.  
فردوسی یادآور شد: رعایت بهداشت فردی، شستن مداوم دستها و رعایت فاصله بیش از یک متر با دیگران مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است.
نخستین مورد مثبت به کرونا در استان مرکزی پس از استان قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد و تاکنون ۹۴۰ نفر در این استان به بیماری کووید ۱۹  مبتلا شده‌اند.

دلیجان با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت از شمال به قم،  از جنوب به اصفهان، از شرق به  کاشان و از غرب به محلات محدود می‌شود و در کنار راه‌های اتصال دهنده چند استان کشور قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.