سید «علی آقازاده» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاهش تردد مسافران و خودروها از استان مرکزی نشان از همکاری و همراهی مردم در مقابله با گسترش ویروس کرونا و فراگیری پویش در خانه بمانیم دارد.

وی ادامه داد: همکاری و همراهی مردم با مسوولان بدون اجبار و از روی رضایت و با هدف مقابله موفقیت‌آمیز با گسترش ویروس کرونا است که در صورت تداوم این روند بدون شک، دوره موج دوم شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی با مخاطرات بسیار کمی خواهد بود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: تردد اتوبوس‌های مسافری از استان مرکزی نیز در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، ۷۵ درصد و ورود خودروها به این استان نیز نسبت به سال گذشته ۷۳ درصد کاهش داشته است.

آقازاده در خصوص نشست ویدیو کنفرانس ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا که صبح امروز به ریاست رئیس جمهوری، نمایندگان قوای قضائیه و مقننه و ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد نیز، گفت: در این نشست مقرر شد نسبت به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بعد از تعطیلات نوروز، هفته دوم و تا ۱۵ فروردین ماه تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وی توضیح داد: همچنین در این نشست مقرر شد هر چقدر از سال تحصیلی امسال چه در اسفند و چه در فروردین ماه به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تعطیل شده باشد، بعد از پایان سال تحصیلی به همان میزان اضافه شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: کنترل تردد خودروها در ورودی و خروجی شهرها همچنان از تاکیدات اصلی رئیس جمهوری و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا است که این مهم اکنون در کشور و  استان مرکزی با همکاری جمعیت هلال احمر، سپاه پاسداران و ارتش و نیروی انتظامی در حال انجام است.

آقازاده گفت: همچنین در این نشست تاکید شد که بازارها، پاساژها و مجتمع‌های تجاری تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل باشند و بعد از آن نیز  برای تعطیلی یا غیر تعطیلی آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: توجه ویژه به کسبه و واحدهای صنفی که در نتیجه گسترش ویروس کرونا واحدهای خود را تعطیل کردند از دیگر مسائلی بود که در این نشست مطرح شد و مقرر شد در نشست بعدی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور معاون اقتصادی رییس جمهوری در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

استاندار مرکزی یادآوری کرد: بخشش کرایه اسفندماه مغازه‌های اوقاف و شهرداری‌های استان مرکزی یکی از اقدامات مهم در راستای حمایت از اصناف و کسبه است.

براساس آخرین آمار تا کنون ۸۴۶ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۴۷۸ مورد از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.