مهدی کمانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وسیله‌های این مغازه‌ها که به طور عمده در زمینه آهنگری و تعمیر پمپ فعالیت می‌کردند، به دلیل ایجاد اخلال در رفت و آمد عابران در پیاده‌روها، جمع‌آوری  و به انبار منتقل شد.
وی  با اشاره به اینکه شهرداری خمین با تخلفات در زمینه‌های مختلف از جمله ایجاد سد معبر در خیابان‌ها و پیاده‌روها در سطح شهر به صورت قانونی برخورد می‌کند، اظهار داشت: شهرداری طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، نسبت به پلمپ این مغازه ها اقدام کرد.
رییس اداره خدمات و ایمنی شهری خمین ادامه داد: تا کنون به ۴۰ باب مغازه و ۴۰ دستگاه وانت به دلیل ایجاد سد معبر در خمین اخطار کتبی داده شده است.
کمانی سد معبر را  آسیب به حقوق شهروندی دانست و گفت: سد معبر سلامت و زیبایی شهر را به خطر می‌اندازد و رفت‌ و آمد عابران را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه مغازه‌ها نباید در پیاده ‌روها سد معبر کرده و برای مردم ایجاد مزاحمت کنند، اضافه کرد: شهرداری چندین بار به صورت کتبی و شفاهی به مغازه‌هایی که سد معبر می‌کنند، تذکر می‌دهد.

رییس اداره خدمات و ایمنی شهری خمین  افزود: نیروهای سد معبر و ماموران نیروی انتظامی به سطح شهر اعزام شدند و با خودروهای وانتی که با میوه‌فروشی باعث سد معبر می شوند برخورد جدی شد.
کمانی تصریح کرد: به منظور فرهنگسازی برای رفع سد معبر بنرهایی در سطح شهر نصب شد و ۶ مکان (میدان شهریار، میدان نماز، میدان حضرت ابوالفضل (ع)، میدان ورزش و مردم، پشت س ان جی مسیر شهر گلپایگان و خیابان مصطفی خمینی) جهت استقرار و ساماندهی خودروهای فروش میوه در نظر گرفته شد و به زودی محل استقرار  ماهی و سبزه فروش‌های شب عید نیز اعلام می‌شود.
رییس اداره خدمات و ایمنی شهری خمین بیان کرد: اخطارهای کتبی به مغازه های واقع در بازار سرپوشیده داده شد و در مرحله بعدی بازار میوه‌فروش‌ها در این شهر ساماندهی می‌شود.
۷۰ هزار از ۱۰۵ هزار نفر جمعیت خمین در نقاط شهری سکونت دارند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.