آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی با حضور معاون اقتصادی رییس جمهوری در اراک، افزود: واحدهای صنعتی واگذار شده استان مرکزی هر روز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که باید رسیدگی و ساماندهی این صنایع در اولویت قرار گیرد. 
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در حوزه ساختمان یک سرمایه‌گذاری مرده محسوب می‌شود و باید تمام ظرفیت‌های مالی و اعتباری موجود کشور را در حوزه تولید با کیفیت و صادرات دکتر گرفت. 
امام جمعه اراک اظهار داشت: ظرفیت تولید در ایران اسلامی باید با تصمیم‌گیری‌های کارشناسانه و حکیمانه در مسیر رقابت با چین، ژاپن، کره و ویتنام قرار گیرد. 
آیت‌الله دری نجف آبادی بیان کرد: معادن، نفت، گاز و پتروشیمی و کشاورزی از مهمترین ظرفیت‌های تولیدی کشورمان محسوب می‌شود و سرمایه گذاری ها باید در این حوزه‌ها انجام شود. 
وی اضافه کرد: ۲۲ بهمن عرصه اعلام وفاداری آحاد جامعه به آرمان‌های انقلاب، امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا است که فعالان اقتصادی باید با حضور پرشور خود در راهپیمایی این روز و همچنین انتخابات دوم اسفند، دین خود را به نظام و کشور ادا کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: مهمترین مشکل فعالان اقتصادی بخش خصوصی کمبود اختیارات مدیران استانی است که انتظار می‌رود دولت نسبت به اصلاح این شرایط تلاش کند. 
«منوچهر توسطی» افزود: وفاق و همدلی بخش دولتی با بخش خصوصی باعث شده که مشکلات این حوزه در کارگروه‌ها و ستادهای استانی مطرح و چاره اندیشی صورت گیرد اما با دلیل کمبود اختیارات مدیران استانی برخی از مصوبات نشست‌ها به تهران ارجاع می‌شود که این مهم مشکلات بیشتری را برای بخش خصوصی ایجاد می‌کند. 
وی بیان کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تلاش می‌کند با رسیدگی به مشکلات و مسایل و فعالان اقتصادی نقش موثری در حوزه بهبود کسب و کار و افزایش صادرات غیر نفتی ایفا کند.

معاون اقتصادی رییس جمهوری در سفری ۲ روزه به استان مرکزی ابتدا به ساوه رفت و امروز پنجشنبه در چند نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان و دانشگاهیان شرکت می‌کند.

استان مرکزی با ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ به قطب چهارم صنعت کشور شهرت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.