سید«علی آقازاده» روز سه‌شنبه در چهارمین روز از دهه مبارک فجر در جمع مردم روستای عقیل‌آباد شهرستان اراک در مسجد جامع امام حسین (ع) این روستا افزود: مجموع حکومت باید حمایت‌های لازم از بخش خصوصی داشته باشد و اعتماد و امنیت لازم را برای بخش فراهم سازد.
وی بیان کرد: دولت‌های دنیا در گذشته کارخانه ایجاد می‌کردند اما هم‌اکنون در هیج‌جای دنیا هیچ کارخانه‌ای توسط دولت سرمایه‌گذاری و ایجاد نمی‌شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: تجربه نشان داده کارخانه‌هایی که توسط بخش خصوصی ایجاد می‌شود به مراتب بهتر از بخش دولتی است و چندین نمونه در استان مرکزی وجود دارد که کارخانه‌هایی که در سال‌های گذشته توسط دولت ایجاد شده چه مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.
آقازاده تصریح کرد: در شرایط فعلی که کشور در تحریم‌های ظالمانه قرار دارد و حتی دارو را از مردم ایران دریغ کرده‌اند، همه باید دست به دست هم دهند تا مشکلات اقتصادی یکی پس از دیگر حل شود.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص معدن شمس آباد اراک گفت: این معدن به تعهدات خود عمل نمی‌کند و با وجود اینکه مباحث آن در شورای تامین شهرستان اراک و شورای معادن مطرح و مصوباتی برای آن اخذ شده اما همچنان به جاده دسترسی خسارت می‌زند و نسبت به تعهدات خود کاری انجام نمی‌دهد.

آقازاده تصریح کرد: جاده دسترسی به این معدن مربوط به اهالی روستاها است و خطرات زیادی تاکنون برای مردم به بار آورده است و تردد بالای کامیون‌های این معدن در این جاده، امنیت را از اهالی گرفته است.

وی بیان کرد: جای تعجب است که با وجود ۲ سال پیگیری، با این معدن هیچ برخوردی نمی‌شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: اگر شورای تامین شهرستان اراک در برخورد با این معدن نمی‌تواند اقدامی کند، از مبادی دیگر پیگیری‌ها صورت گیرد، صاحب این معدن باید برابر قانون پاسخگو باشد.

آقازاده عنوان کرد: سایر موارد و مشکلات مردم روستای عقیل آباد شهرستان اراک از جمله اختصاص خط اتوبوس یا مینی‌بوس برای تسهیل در تردد اهالی نیز از سوی مسوولان امر پیگیری می‌شود.
فرماندار اراک نیز گفت: اصلاح جاده یکی از مطالبات مهم مردم روستای عقیل‌آباد این شهرستان است و هرساله مبالغی برای این امر اختصاص و هزینه می‌شود اما به دلیل ترددزیاد کامیون‌های حمل کننده مواد معدنی در این مسیر، هیچ زمان وضعیت این جاده مناسب نبوده است.
" حسین بختیاری" افزود: در این خصوص مصوبه ممنوعیت تردد کامیون در این مسیر گرفته شده و در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: اختصاص خط اتوبوس شهری به روستای عقیل آباد به دلیل محدودیت‌های شهرداری تا مسافت‌ و محدوده‌های مشخص امکان پذیر نیست اما بحث تردد و رفع مشکلات این بخش با جدیت پیگیری می‌شود.

در چهارمین روز از دهه مبارک فجر، ۱۶۴ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان اراک با حضور استاندار مرکزی به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۹ طرح نیز آغاز شد.

بیش از ۶۲۰ هزار نفر در شهرستان اراک زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.