«سعید فرخی» روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت تامین و توزیع گوشت قرمز و دام زنده در استان مرکزی افزود: در نشست‌های تنظیم بازار باید ضمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، حمایت از تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی نیز به دلیل اشتغال‌زایی و جلوگیری کاهش تولیدات در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به سر رسید تسهیلات تولیدکنندگان استان مرکزی، نیاز است در صورت بروز مشکل برای واحدهای تولیدی؛ کارگروه تسهیل تشکیل و زمینه رفع مشکل آنها فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با یادآوری تولید گوشت مازاد بر نیاز استان توسط دامداران گفت: در راستای رفع مشکل دامداران، نیاز است گزارش مناسبی از میزان این تولیدات تهیه و مجوز موردی صادرات برای محصولات تولیدی این واحدها از وزارت صمت گرفته شود.

 مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۵۴ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز سالانه در این استان تولید می شود که یک سوم آن در داخل استان مصرف و بقیه به سایر استان‌ها ارسال می شود.

«جواد فراهانی» افزود: ۲۰۰ هزار راس گوساله سالانه به استان مرکزی وارد و پس از پروار بندی در دامداری‌های استان به سایر استان‌های کشور ارسال می شود و  اکنون به دلیل نبود متقاضی، حجمی از دام‌های پروار شده در استان مرکزی وجود دارد که روی دست دامداران باقی مانده است.

 مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با یادآوری کاهش ۴۰ درصدی قیمت گوشت دام زنده در استان افزود: فروردین امسال گوشت دام زنده با کیلویی ۴۰۰ هزار ریال از دامداران خریداری می شد که قیمت این محصول اکنون به ۲۵۰ هزار ریال رسیده است

فراهانی ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت گوشت دام زنده، ورود گوساله برای پرواربندی به دامداری‌های استان مرکزی کاهش یافته و این مهم افزایش قیمت گوشت در سال آینده را به همراه دارد.

۴۵ هزار دامداری شامل ۴۰ هزار دامداری سنتی و پنج هزار دامداری صنعتی در استان مرکزی فعال هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.