«احمد سجادی» عصر چهارشنبه در نشست تشکیل بنیاد امیرکبیر و توسعه خانه امیرکبیر در اراک، افزود: معرفی ابعاد شخصیتی امیرکبیر به اقشار و لایه‌های اجتماعی به ویژه جوانان باید بیشتر باشد و رویه اصلاحی و توسعه محور وی نیازمند ارایه گسترده‌تر است.

وی بیان کرد: زادگاه این مرد تاریخ‌ساز  استان مرکزی است و تدابیر ویژه‌ای برای بازسازی خانه این شخصیت در روستای هزاوه اراک صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی ادامه داد: این استان خاستگاه  مفاخر و شخصیت‌های بزرگ است که هر کدام در نوع خود کم‌نظیر هستند و امیرکبیر یکی از ستارگان درخشان این مجموعه است.

سجادی اظهار داشت: توسعه خانه امیرکبیر در روستای هزاوه در دستور کار قرار دارد و این مهم نقش موثری در جذب گردشگر و توسعه اقتصادی منطقه و استان مرکزی دارد.

در این نشست هیات اجرایی توسعه و بهره‌برداری خانه امیرکبیر مشخص شد که ۲ عضو آن رییس شورای اسلامی و دهیار روستای هزاوه، ۲ عضو حقوقی و سه عضو حقیقی است.

بنیاد امیرکبیر نیز در این نشست تشکیل شد.

میرزا محمدتقی‌خان فراهانی  در سال ۱۱۸۶ خورشیدی در هزاوه اراک به دنیا امد و در سال ۱۲۳۰ خورشیدی در باغ فین کاشان  با دسیسه اطرافیان ناصرالدین شاه به شهادت رسید.

اصلاحات امیرکبیر اندکی پس از رسیدن وی به صدارت آغاز شدو تا پایان صدارت کوتاهش که سه سال و سه ماه بود ادامه یافت.

او بنیان‌گذار دارالفنون بود که برای آموزش دانش و فنّاوری‌های نو به فرمان او در تهران پایه‌گذاری شد.

انتشار روزنامهٔ وقایع اتفاقیه از جمله کارهای وی به‌شمار می‌آید.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.