دکتر «محمد علی عروجی» روز شنبه در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی خمین افزود: هشت هزار سالمند ساکن روستا هستند و هفت هزار سالمند در شهر زندگی می کنند و  ۵۶ درصد از جمعیت سالمند خمین زیرپوشش مراقبت‌های بهداشتی قرار دارند.
وی با بیان اینکه ۲۱ درصد مراقبت‌های سالمندی در این شهرستان انجام شده در حالی که شاخص این مراقبت‌ها در کشور ۱۵ درصد است، گفت: وسایل توانبخشی نظیر واکر و سمعک از نیازهای ضروری سالمندان به ویژه در مناطق روستایی است.
وی، برگزاری کارگاه های آموزشی حقوق سالمندان، خودمراقبتی و تغذیه را از برنامه‌های دانشکده علوم پزشکی به منظور مراقبت از سلامت سالمندان عنوان کرد.
مناسب سازی ادارات برای سالمندان
رئیس بهزیستی خمین نیز در این کارگروه درمان را یکی از مشکلات سالمندان این شهرستان دانست و گفت: مناسب سازی ادارات برای سالمندان در دستور کار دستگاه‌های دولتی است.
«اسماعیل خانجانی» افزود: بهزیستی به تنهایی توانایی تهیه لوازم توانبخشی برای سالمندان شهرستان را ندارد و کمک خیرین در این زمینه ضروری است.
وی اظهار داشت: ۱۰ درصد از جمعیت تحت پوشش بهزیستی در هر سال باید از چرخه خدمات این نهاد حمایتی خارج شوند اما تعدادی در هر سال به این جمعیت افزوده می‌شود.
رییس بهزیستی خمین گفت: مهاجران روستا و شهرهای همسایه در مناطق حاشیه‌ای خمین ساکن شدند و مسکن، ازدواج فرزندان و بیماری مهمترین مشکل این افراد است.
خانجانی تصریح کرد: به منظور تهیه جهیزیه برای ازدواج فرزندان خانواده‌های حاشیه نشین در خمین پویش ازدواج در این شهرستان راه اندازی شده است که در آن کمک‌های خیرین جمع آوری می‌شود و تفاهمنامه‌ای نیز  با سالن‌های پذیرایی  به منظور برگزاری ازدواج آسان در خمین  بسته شده است.

کشور در آستانه ورود به میانسالی قرار دارد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خمین نیز در این کارگروه گفت: کشور در آستانه ورود به میانسالی قرار دارد، با این حال پاسخگویی به نیازهای قشر جوان از ضرورت های مهم جمعیت‌شناسی به شمار می رود.
«حسن انصاری» افزود: توجه به جمعیت انبوه جوانان و میانسالان از راه ایجاد فرصت‌های شغلی و تامین رفاه برای آنان است تا به لحاظ فردی در آینده، سالمندان سالم و موفقی باشند و هم به از نظر اجتماعی باعث رشد اقتصادی و اجتماعی شوند.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ادامه داد: اجرای این بیانیه در سطح شعار و پوستر نماند و عملیاتی شدن آن در دستور کار نهادهای مورد خطاب بیانیه قرار گیرد.  
خمین در جنوب استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.