حجت الاسلام «مجید باباخانی» روز یکشنبه در حاشیه نشست تخصصی با روسای هیات‌های مذهبی استان مرکزی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: ۴۰ هزار از ۹۳ هزار هیات مذهبی فعال کشور در سامانه سازمان تبلیغات اسلامی ثبت شده‌اند و فرآیند ثبت بقیه آن‌ها نیز در جریان است.

وی ادامه داد: سه هزار کانون فرهنگی و تبلیغی و یک‌هزار و انجمن اسلامی محلات، اصناف و بازاریان، ادارات دولتی، کارخانجات دولتی و خصوصی نیز در سامانه سازمان تبلیغات اسلامی کشور ثبت و فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: تشکل‌های مردمی این نهاد انقلابی گسترده‌ترین شبکه‌های مردمی کشور را به خود اختصاص داده‌اند که در شرایط مختلف کشور علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی هنگام بحران نیز مشارکت گسترده دارند.

حجت الاسلام باباخانی توضیح داد: هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی نقاط مختلف کشور در جریان سیل بهار امسال و پیاده‌روی اربعین حسینی نقش گسترده‌ای ایفا کردند و علاوه بر توزیع مواد غذایی رایگان بین افراد در فعالیت‌های عمرانی نیز شرکت می‌کردند.  

وی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه هماهنگی، ساماندهی اصلاح قوانین و در نهایت مدیریت تشکل‌های مردمی را بر عهده دارد و همه تلاش این نهاد انقلابی این است که در امور اجرایی این تشکل‌ها هیچ دخالتی نداشته باشد و تمام مراحل اجرایی به خود تشکل‌ها واگذار شود.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: این نهاد انقلابی می تواند با کمک مبلغان و ظرفیت‌های موجود خود گام بلندی در راستای تقویت فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه داشته باشد.

بیش از ۲ هزار هیات مذهبی در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.