آیت‌الله «محسن اراکی» در این اطلاعیه که روز شنبه نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، بیان کرده است:  انقلاب اسلامی مرهون خون‌های پاک شهیدان است و اقتدار کنونی ایران اسلامی در منطقه و جهان برخاسته از فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی در بخشی از این اطلاعیه عنوان کرده است: در ۴۰ سال اخیر نهال نوپای انقلاب اسلامی از خون پاک شهدا آبیاری شده و به درختی تنومند تبدیل شده است که دشمنان با همه توطئه‌ها نمی‌توانند گزندی بر آن وارد کنند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: استان مرکزی که زادگاه امام راحل و دیار فرهیخنگان است با تقدیم ۶ هزار و ۲۰۰ شهید همراهی خود را در مسیر حق انقلاب به اثبات رسانده و برگزاری کنگره ملی نقش امام راحل در جنگ تحمیلی برنامه‌ای مهم در راستای تعظیم و تکریم شهیدانو اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت بود که به بهترین شکل اجرا شد.

آیت‌الله اراکی با تشکر از مردم استان مرکزی، نماینده ولی‌فقیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دستگاه‌های دولتی، نظامی و انتظامی، استاندار و فرمانداری‌ها عوامل انتظامی و رسانه‌ای برای برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و یادوار ه ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی ابراز امیدواری کرد: راه شهدا با جدیت و قوت و با برگزاری برنامه‌های اثربخش دنبال شود.

کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی از سال ۱۳۹۳ در اراک کلید خورد و در این مدت ۱۶ اجلاسیه شهدا و اقشار مختلف از قبیل دانشجویان، پیشکسوتان، روحانیت، امر به معروف و نهی از منکر، شهدای گمنام، فرهنگی و دانش‌آموزی، سنگرسازان بی‌سنگر، کارگران و بانوان برگزار شد.

اجلاسیه نهایی این کنگره ملی روز ۱۱ مهر ماه جاری با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصلی بیت‌المقدس اراک جریان داشت.

۶۰۱۳/۳۰۱۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.