«امید محترمی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در مجموع ساخت ۳۰۰ واحد از ۵۵۰ واحد مسکونی استان مرکزی که در سیلاب بهار امسال تخریب شده بودند به سپاه روح الله استان واگذار شد که اکنون ساخت ۱۷۰ واحد مسکونی در مرحله تشکیل پرونده قرار دارد و ساخت ۱۱۰ واحد مسکونی نیز کلید خورده است. 

وی ادامه داد: ۴۰ واحد مسکونی از ۱۱۰ واحد مسکونی که عملیات اجرایی آنها آغاز شده در مرحله فونداسیون و ۱۵ واحد مسکونی نیز در مرحله اسکلت بندی و دیوار کشی قرار دارند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: ۴۰۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات کم بهره و ۱۰۰ میلیون ریال به عنوان تسهیلات بلاعوض از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به هر بک از واحد مسکونی تخصیص یافته و جهادگران بسیج سازندگی نیز به صورت رایگان تمامی مراحل ساخت را انجام می دهند.

محترمی بیان کرد: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی اعتبارات بنیاد مسکن امام خمینی(ره) پاسخگوی کمتر از ۷۰ درصد از هزینه های تهیه مصالح ساختمانی است و برای تامین ۳۰ درصد مابقی باید از ظرفیت خیران استفاده کرد، بنابراین نیکوکاران می توانند با مراجعه به پایگاه های بسیج مساجد کمک های نقدی، مصالح ساختمانی و لوازم خانگی خود را تحویل و رسید دریافت کنند. 

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی وظیفه ساخت منازل مددجویان اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی را بر عهده دارد، افزود: از زمانی که زمین مورد نظر به این نهاد تحویل شود، ظرف مدت ۶ ماه واحد مسکونی آماده بهره برداری است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: ۱۷۰ گروه جهادی۲۰، ۳۰ و ۴۰ نفره از ابتدای این طرح حضور موثر داشتند و پیش بینی می شود تا پایان طرح ساخت واحدهای مسکونی سیل زدگان بیش از ۴۰۰ گروه جهادی در این امر حضور موثر داشته باشند.

بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به دنبال آن هم اردوهای جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی راه اندازی شد.
۳۰۱۷/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.