به گزارش ایرنا، «محمدرضا جیریایی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با پرداخت این اعتبارات طلب بیمارستان های دولتی و دانشگاهی شهرستان اراک، خمین و ساوه تا پایان اردیبهشت ماه تسویه و ۶۰ درصد طلب خرداد ماه داروخانه های استان نیز پرداخت شده است.

وی ادامه داد: پرداخت طلب موسسات طرف قرارداد بیمعه سلامت با هدف افزایش خدمت رسانی و رضایتمندی این موسسه ها انجام می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی یاد آور شد: ۵۶۳ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار داشته و در قالب چهار صندوق به این افراد خدمت رسانی می شود.

جیریایی گفت: ۳۱۷ هزار و ۲۲۳ نفر این افراد تحت پوشش صندوق روستاییان و عشایر قرار داشته و خدمات این سازمان از طریق نظام ارجا و پزشک خانواده به صورت رایگان به این افراد ارایه می شود.

وی افزود: ۳۹ هزار نفر تحت پوشش صندوق سایر اقشار اداره کل  بیمه سلامت استان مرکزی قرار دارند که هفت هزار و ۳۰۰ نفر این افراد را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهمنامه سازمان بیمه سلامت و سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) مقرر شده است مددجویان این نهاد از خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت بهره مند شوند.

جیریایی گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده ۱۶ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان مرکزی باید تحت پوشش خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت قرار گیرند که تا کنون هفت هزار و ۳۰۰ نفر این افراد از خدمات این سازمان بهره مند شده اند.

وی افزود: نیاز است مددجویانی که تا کنون برای دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدام نکرده اند در اولین فرصت  با دریافت معرفی نامه از اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی برای دریافت دفترچه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد این سازمان مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی صندوق بیمه همگانی را از دیگر صندوق های سازمان بیمه سلامت عنوان کرد و ادامه داد: ۱۱۸ هزار نفر در استان تحت پوشش این صندوق قرار داشته و خدمات بیمه ای به صورت رایگان به آنان ارایه می شود.

جیریایی گفت: پنج هزار و ۶۰۰ نفر از بیمه شدگان بیمه سلامت استان مرکزی تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار دارند.

وی ادامه داد: بیمه شدگان صندوق همگانی می توانند با پرداخت ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال به صورت سالانه از خدمات صندوق بیمه ایرانیان بهره مند شوند و خدمات درمانی را علاوه بر بیمارستان ها و مراکز دولتی از موسسه های خصوصی طرف قرارداد این سازمان دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی یاد آور شد: بر اساس تفاهمنامه سازمان بیمه سلامت با امور اتباع کشور، اکنون ۲ هزار و ۵۳ نفر از اتباع بیگانه تحت پوشش بیمه ای اداره کل بیمه سلامت این استان قرار دارند.

جیریایی افزود: بر اساس این تفاهمنامه اتباع سایر کشورها که کارت آمایش مرحله سیزدهم را داشته باشند می توانند از خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت بهره مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: ۸۸ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی تحت پوشش صندوق بیمه کارکنان دولت قرار داشته و از خدمات بیمه ای این سازمان بهره مند می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی اجرای دولت الکترونیک را از جمله برنامه های اولویت دار این سازمان عنوان کرد و گفت: نسخه نویسی الکترونیکی از جمله برنامه های سازمان برای تحقق دولت الکترونیکی به شمار رفته و بر این اساس این طرح به صورت نمونه از ابتدای سال جاری در یکی از شهرستان های استان های کشور اجرایی شده است.

جیریایی افزود: نسخه نویسی الکترونیکی پس از برگزاری اموزش های مورد نیاز برای موسسه های طرف قرارداد در شهرستان خمینی اجرایی شده است و پیش بینی می شود تا پایان مرداد ماه این طرح در شهرستان های شازند، محلات و دلیجان و تا پایان سال در تمامی شهرستان های استان اجرایی شود.

وی گفت: کاهش هزینه بیماران برای سازمان های بیمه گر، افزایش شفافیت در هزینه ها، کاهش ضریب خطا هنگام نوشتن و خواندن نسخه کاغذی، هوشمند سازی تجویز دارو و جلوگیری از مراجعات کاذب بیماران به مراکز درمانی از جمله مزایای اجرای نسخه نویسی الکترونیکی به شمار می رود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود:  رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری بیمارستان ها از دیگر اقدامات سازمان سلامت در راستای تحقق دولت الکترونیکی بوده و در این طرح پرونده بستری بیمارستان ها برای رسیدگی به صورت الکترونیکی به اداره های بیمه سلامت در استان ها ارسال می شود.

جریایی گفت: طرح رسیدگی الکترونیک به اسناد بیمارستان ها اکنون به صورت نمونه در بیمارستان امیر المومنین شهرستان اراک اجرایی شده و امید است پس از برگزاری آموزش های لازم و رفع مشکلات، این طرح تا پایان سال جاری در استان اجرایی شود.

وی ادامه داد: افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده ها و کاهش چالش بین بازرسان و مدیران بیمارستان ها و کاهش خطا در رسیدگی از جمله مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی بهره برداری از سامانه ۱۶۶۶ را از دیگر اقدامات سازمان بیمه سلامت در راستای تحقق دولت الکترونیک دانست و خاطر نشان کرد: بیمه شدگان می توانند تمامی مشکلات، سوالات و شکایات خود را از طریق این سامانه پیگیری کنند.
جیریایی گفت: سازمان بیمه سلامت به هیچ عنوان از از بیمه شدگان درخواست وجه نکرده و تمامی خدمات این سازمان از طریق دفاتر پیشخوان طرف قرارداد ارایه می شود.
وی ادامه داد: مردم و شهروندان از هرگونه پرداخت  به افرادی که از طریق تلفن درخواست وجه نقد می کنند خودداری کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ارایه خدمت به افراد بدون هویت را از دیگر اقدامات سازمان بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: بر اساس تفاهمنامه این سازمان با سازمان بهزیستی کشور مقرر شده ۹۰ درصد هزینه های درمان این افراد در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی توسط این سازمان و ۱۰ درصد توسط سازمان بهزیستی پرداخت شود.
جیریایی افزود: همچنین بر اساس تفاهمنامه سازمان بیمه سلامت با سازمان زندان های کشور، زندانیان بستری شده در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی می توانند با ارایه معرفی نامه از این سازمان از خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت بهره مند شوند.
وی از اجرای طرح استحقاق سنجی در بیمارستان های استان مرکزی خبر داد و گفت: بیماران با مراجعه به بیمارستان ها و با ارایه کد ملی استحقاق بهره گیری از خدمات بیمه ای این اداره کل مورد سنجش قرار می گیرد.
 مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: همچنین با اجرای این طرح و ارایه کد ملی توسط افراد همپوشانی بیمه ای بیمه شدگان نیز احصا می شود.
جیریایی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح در استان مرکزی پنج هزار نفر همپوشانی با سازمان بیمه تامین اجتماعی احصا و ماهانه ۴۰ تا ۵۰ نفر استحقاق سنجی می شود.

اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی با جمعیت هدف بالغ بر ۶۰۵ هزار نفر خدمات درمانی خود را از طریق ۷۱۸ موسسه در اختیار بیمه شدگان قرار می دهد.
پوشش رایگان بیمه سلامت پایه برای افراد جامعه فاقد هرگونه پوشش بیمه ای از ابتدای اردیبهشت سال ۹۳ شروع شد که بیش از ۱۲ میلیون نفر در کشور در این طرح ثبت نام کرده اند.
بیش از ۹۷ درصد از موسسه های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با این اداره کل طرف قرارداد است.

۱۹۵۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.