به گزارش ایرنا، سید « علی آقازاده » عصر روز دوشنبه در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان مرکزی افزود: معاون سیاسی، امنیتی استاندار مرکزی مسئولیت بررسی ساز و کار و عملیاتی شدن بیانیه گام دوم را با تشکیل کارگروه‌ها بر عهده داشته و برگزاری این نشست ها نیز در راستای مبارزه با فساد است.
وی، عدالت و مبارزه با فساد را از جمله فرازهای بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: عملیاتی شدن دستورالعمل های این نشست ها گامی مهم در جهت تحقق این فراز از گام دوم انقلاب است.
استاندار مرکزی با یادآوری مصوبه دیوان عدالت اداری در زمینه جذب نیرو در دستگاه های اجرایی خاطر نشان کرد: با انجام مکاتبات با سازمان اداری استخدامی باید تلاش شود برای جلوگیری از بروز مشکل در آینده از نیروهای بومی در استان بهره گیری شود.
آقازاده با یادآوری مصوبه دیوان عدالت اداری مبنی بر امکان حضور داوطلبان استخدامی در تمامی استان های کشور افزود: این مصوبه در راستای توزیع عدالت نیرو انجام شده است و باید ایرادات این قانون طریق تصویب در مجلس شورای اسلامی برطرف شود.
وی یاد آور شد: استان مرکزی در زمستان سال 96 پاکترین استان از نظر بررسی پرداخت رشوه در ادارات بوده است.
آقازاده افزود: امسال باید تلاش شود فساد در دستگاه های اجرایی استان مرکزی به کمترین میزان کاهش یافته و رتبه و عملکرد استان در زمینه مقابله با فساد بیش از پیش افزایش یابد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مقابله با فساد و ایجاد سلامت نظام اداری از جمله تاکیدات بیانیه گام دوم انقلاب بوده و نیاز است نقاط آسیب پذیر و فساد خیز توسط دستگاه های اداری شناسایی شود.
« رقیه یادگاری » افزود: سلامت اداری به معنای فقدان فساد نبوده و باید حلقه های ایجاد فساد قطع شود.
وی ادامه داد: 800 نفر ساعت دوره برای ایجاد سلامت اداری در دستگاه های استان مرکزی توسط بازرسان برگزار شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی ایجاد میز خدمت را از راهکارهای کاهش فساد در دستگاه ها دانست و گفت: عدم شناخت از قوانین و بخشنامه ها احتمال فساد در دستگاه ها را فراهم می کند.
یادگاری یاد آور شد: 6 آزمون استخدامی فراگیر از اردیبهشت سال 94 تا کنون در کشور برگزار شده است.
وی ادامه داد: در آزمون دوم استخدامی فراگیر استان مرکزی 34 درصد زنان و 66 درصد مردان، آزمون سوم 68 درصد زنان و 32 درصد مردان، آزمون چهارم 53 درصد زنان و 47 درصد مردان و در آزمون پنجم 65 درصد زنان و 35 درصد مردان حضور یافته اند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه در آزمون ششم شرکت کنندگان می توانستند از تمامی استان های کشور شرکت کنند آماری از تعداد زنان و مردان استان در این آزمون وجود ندارد.
یادگاری افزود: 2 هزار و 531 مجوز استخدامی در 19 دستگاه استان مرکزی در پنج آزمون گذشته اخذ شد.
وی ادامه داد: یک هزار و 829 مجوز مربوط به مشاغل آموزشی ذیل اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی و بقیه مربوط به سایر دستگاه های استان بوده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: مجوز به کارگیری 672 نفر معادل 2 و نیم درصد این افراد در این پنج آزمون اخذ و به کارگیری شدند.
یادگاری افزود: مراحل استخدامی 2 هزار و 207 نفر معادل 88 و 24 صدم درصد این مجوز ها انجام و 294 مجوز بدون نیرو باقی مانده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان، بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.