«علی اکبر کریمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور به دلیل واردات کالاهای مشابه خارجی که امکان ساخت آنها در این واحدها وجود دارد، با مشکل جدی مواجه هستند، که با حمایت از این واحدها و جلوگیری از واردات غیر ضروری می توان علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه رونق تولید و افزایش درآمد اقتصادی برای کشور را فراهم کرد.
وی ادامه داد: اکنون شماری از واحدهای کشور با ظرفیتی پایین تر از توان تولیدی خود در حال فعالیت هستند که با فعال سازی این ظرفیت ها می توان بدون سرمایه گذاری جدید، در آمد اقتصادی و تولید ثروت ملی را برای کشور دوچندان کرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، رونق تولید در واحدهای صنعتی را عامل اصلی افزایش صادرات غیر نفتی دانست و افزود: صادرات غیر نفتی با افزایش تولید امکان پذیر است و کاهش وابستگی کشور به اقتصاد نفتی با حمایت از صنایع و جلوگیری از واردات کالاهای مشابه محقق می شود.
کریمی خاطر نشان کرد: وجود برخی خود تحریمی ها از دیگر مشکلات و موانع بر سر راه تولیدکنندگان و صنعتگران است که وجود این مشکلات به دلیل برخی قوانین و مقررات و یا نحوه اجرای آنها است.
وی ادامه داد: رفع تنگناهای اداری و تسهیل در ارایه خدمت به تولیدکنندگان و صنعتگران از جمله مهمترین راهکار برای افزایش رونق تولید و تحقق شعار امسال است.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 13 شهرستان و 33 شهر، هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور شناخته می شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 98 را به عنوان سال رونق تولید نامگذاری فرمودند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.