سردار «کیومرث عزیزی» روز دوشنبه در همایش آماده باش نوروزی همیاران پلیس استان مرکزی در کانون امام خمینی (ره) اراک افزود: طرح های مشارکتی ناجا و آموزش و پرورش تاکنون با موفقیت های چشمگیری همراه بوده و این مهم باید روز به روز بیشتر شود.
وی بیان کرد: تعامل آموزش و پرورش استان مرکزی با ستاد فرماندهی انتظامی این استان بالا است و انتظار می رود که این روند توسعه یابد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: فعالیت 10 میلیون همیار پلیس و 100 هزار فرهنگ یار پلیس در کشور آمار قابل توجهی است.
سردار عزیزی گفت: ارایه آموزش های صحیح به دانش آموزان نقش موثری در افزایش حس مسئولیت پذیری، مشارکت، احترام به قوانین و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در همایش گفت: آموزش و پرورش عامل مهم در فرهنگ سازی ترافیکی در جامعه است.
سید «علی حسینی» افزود: در دهه 80 میزان کشته های سوانح رانندگی کشور سالانه به 28هزار نفر می رسید و در هر دقیقه 17 نفر بر اثر این حوادث جان خود را از دست می دادند اما با فرهنگ سازی های وسیع ترافیکی به ویژه فعالیت گسترده همیاران پلیس، این تعداد در دهه 90به 16 هزار نفر در سال کاهش یافته است.
وی بیان کرد: شمار بالای کشته های حوادث رانندگی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است که پلیس نیز در این راستای همه تلاش، توان و تجهیزات خود را برای کاهش تلفات ترافیکی به کار گرفته است.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.