«محمد چوگری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گل های فصلی و نشایی در ارقام بنفشه، شب بو و مینای چمنی در بوستان ها، بلوارها و میادین خمین به عنوان بخشی از اقدامات استقبال از نوروز کاشته شده است.
وی اظهارداشت: به منظور زیبا سازی فضای شهری خمین 6 هزار و 700 اصله نهال در حاشیه راه ها ،میادین،خیابان ها و بلوارهای این شهر در هفته منابع طبیعی در حال کاشته شده است.
معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین گفت: 60 هزار متر از جداول و میادین ورودی شهر در آستانه نووز رنگ آمیزی شده است.
چوگری افزود: مجموعه بازی در پارک تفریحی مدرس نصب شده است و 700 متر کف پوش در آن ها اجرایی و همه پای چراغ ها و نیمکت ها نیز رنگ آمیزی شده است.
وی اظهارداشت: رنگ آمیزی نمایه ها و نشانگرهای راهنما، ساماندهی مبلمان شهری، روشنایی و تکمیل اسباب بازی در بوستان های این شهر از دیگر اقدامات ستاد سفر در حوزه شهری خمین است.
مسئول فضای سبز و خدمات شهری شهرداری خمین گفت: 12 نماد متناسب با نوروز در میادین و فضای سبز این شهر نصب شده و سفره هفت سین در جوار بیت تاریخی امام راحل از 28 اسفند ماه برپا می شود.
چوگری افزود: در پارکینگ بیت تاریخی امام خمینی(ره) 22 اتاقک نصب که درآن ها صنایع دستی و سوغات خمین عرضه می شود.
وی ادامه داد: سه نمازخانه در ورودی شهر و سرویس های بهداشتی نیز در وردی های شهر و 9 پارک عمومی بهسازی و آماده شده است و برای اجرای طرح نوروزی در خمین در مجموع 10 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب سالانه پذیرای 350 تا 400 هزار گردشگر داخلی و خارجی است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.